Utmaningen, over and out!


Semester utan vin? Nej, där går gränsen för mig!





Hörrni vänner, det där med utmaningen. Jag måste pausa lite. Jag åker ju på semester imorrn och semester utan vin där går faktiskt min gräns. Dessutom ska vi ju gå och gå och gå, jag kommer behöva en liten choklad-paus med jämna mellanrum. Så jag avslutar utmaningen NU och konstaterar att det gick ok. Lite lösgodis och dåligt med träningen när jag var sjuk men annars gick det faktiskt riktigt bra. - 2 kg visar vågen, jag är ganska nöjd med det med, julkilona är därmed borta :-). Hur har det gått för dig kompis?

 

 

MEN, jag har faktiskt 2 kg kvar till mitt mål och jag kommer fortsätta även efter vår semester fast under lite andra former där bland annat vin är välkommet. Vad säger ni vänner, ska vi fortsätta med lite hälsoinlägg här på bloggen eller lämnar vi det bakom oss nu när vi är klara med utamaningen?! Ni bestämmer!

 

 

PS. det ramlade in en hel hög med bra mellanmålstips här på bloggen, har du tagit en titt? Om inte så klicka här. Du kan även klicka här och får GI-bitna Christins mellistips.

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Anette

Bra kämpat tjejer. Jag tycker ni skall fortsätta ett hälsosamt liv med bra mat o nyttiga mellanmål, träningar, men lite vin måste ni ju få dricka för vad är en riktigt god middag utan vin?! Å lite lördagsgodis.

Nu skall jag börja min utmaning. Mindre kaffe, bort med det mesta av kakor o godis, mer träning med hästarna, sova mera. Mål: piggare, gladare, 2 kg ner.

Tack för alla mellistips, jag skall prova dem alla i dessa varianter:

- ägg- och kaviarmacka

- yoghurt m riven kokos o kanel + neutral knäckemacka

- macka m makrill i tomatsås

- keso m frukt o kanel på knäckemacka

morötter o avokado ska testas i kombination m yoghurt o keso.

Återkommer med facit om en månad om ni vill.

Så nu får utbudet på fågelbordet ("gottebordet" är uppkallat så efter solrosfröerna mm som finns där att äta ibland) på mitt o min kollegas rum bytas ut mot morötter, frön och annat nyttigt istället för godis, pepparkakor m.m. Får se vad de andra kollegorna tycker om de nyttiga varianterna och det blir mer eller mindre populärt att hälsa på inne hos oss.

2011-01-28 @ 09:40:20
Postat av: Malin W-H

Det gör du rätt i gumman!

Ha en underbar semester!



Jag fortsätter nog med utmaningen ett tag till, känner att min kropp tyckte om detta. Kanske lite mörk choklad kommer att slinka ner dock :-) och ett eller flera glas vin!



Ha det underbart!

Kramar

2011-01-28 @ 17:10:48

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0