Måndagsuppdatering


Denna veckan bytte jag det röda vinet mot bubbel, kunde inte stå emot grupptrycket.

 

 

 

Måndag och dax för utmaningens första summering. Nu är vi hela 13 personer som hoppat på utmaningen, några här hos mig och några hos Hanna. Av er lifeinshanghai-bloggisar är Malin W-H, Nina och Ida "nya" anhängare sedan jag uppdaterade sist.  Några kör delat av utmaningen, några har ökat på lite och någon börjar om en vecka. Jag gillar att man kör sin egen grej!

 

 

Nu till summeringen. Här i Shanghai har det gått ganska bra, jag har typ kunnat hålla utmaningen. Jag måste dock säga att det där med att inte dricka alkohol är provoseranade. Jag var ute och svirade lite både fredag och lördag och att sitta med ett glas vatten till maten påverkar tydligen folk. Hjälp så mycket tjat det var "klart du ska ha ett glas, bara ett litet", "äh, du kan väl börja imorrn istället", "åh kom igen, var inte så präktig" osv. Trist tycker jag, sjukt trist. Vi västerlänningar är verkligen besatta av alkohol, inte bara för vår egen skull utan även för andras. Annars gick det så här:

 

 

inget socker

Check. Men jag har varit sugen på precis ALLT i sockerväg. Thank god för clementimer som fått agera substitut.

 

ingen alkohol (ett glas rött/vecka är ok)

Well, var på chefens födelsedagsmiddag där det bjöds på bubbel. Fick byta ut mitt röda glas mot ett bubbelglas, kändes inte optional när man ska fira chefen… Ps, min chef var den som tjatat mest om att jag borde druckit mer. Det är absolut inte lätt att stå emot så det blev faktiskt 1,5 glas. Annars känns det sjukt fräscht att inte vara bakis!

 

4 träningspass/ vecka (för mig innebär det minst 2 mil gå/springa och 2 yogapass per vecka)

Det blev bara 3 pass denna veckan. Jag hade ett inbokat pass på söndagen men jag vaknade med en sådan vansinnig träningsvärk att jag snällt fick stanna hemma. Hihi, min kropp var nog i chock efter att knappt tränat alls på en månad.

 

 

Hur har det gått för dig?! Vad var svårt och vad var lätt? Har du något bra tips till oss andra? Till sist undrar jag om du har något mål? Mitt är -4kg, vad är ditt?

 

 

 

 

Kärlek  

Sara

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag känner igen folks reaktioner på när man inte dricker alkohol. Märkligt hur osäkra en del blir av det.



Min utmaning är att träna varannan dag och bara äta godis en dag i veckan. Målet är att gå från träningsprogrammets nivå A till B på alla övningar och att förbereda tänderna för tandläkarbesök...

2011-01-10 @ 08:51:17
URL: http://annaibyen.blogspot.com
Postat av: Nina

Fyra träningspass check!

2011-01-10 @ 11:12:03
Postat av: frida

det har gått bra i veckan... imorgon drar min träning igång igen efter juluppehåll...

jag har ju aldrig druckit speciellt mycket men när jag nu tackar nej till dessert är jag ovanligt trist!

mitt mål sträcker ju sig längre än den här månaden och jag har ju också betydligt fler än fyra kilo att bli av med målet är i alla fall att klara av tjejmilen i år... nu väntar jag spänt på att isen ska försvinna från min slinga i skogen och det ser bra ut plusgrader för tredje dagen i rad!

frida

2011-01-10 @ 18:32:41
Postat av: Martina

• Inget socker

• Träning, yes

• Zero alkohol

2011-01-11 @ 07:11:34
URL: http://destinationshanghai.blogg.se/
Postat av: sara ♥

Bra jobbat tjejer! Verkar som att första veckan har gott som en dans!

2011-01-11 @ 07:46:23
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0