# 06 Min dag

Jag tror inte på vardag, men jag tror på vardagslyx :-)! Till exempel så har jag samlat ihop lite vardagslyx som jag står brevid vasken i badrummet. Det gör mig faktiskt lite gladare så där en torsdagsmorgon.






07.30 - Gick upp, tvättade ansiktet, drog upp gardinerna och kröp tillbaka ner mellan våra vita lakan och njöt av den blå himeln.

08.05 - Så njöt jag lite för länge och fick äta frukost snabbare än vanligt och strunta i att försöka skapa något som heter frisyr.

09.40 - I taxin. Nästan inga köer på gatorna och solsken. Konstaterar att detta är en ganska bra morgon! Taxi-chaffisen hade grymma problem med att förstå vad jag sa. 1,5 år i Kina, samma adress varje morgon och fortfarande blir jag inte alltid förstådd! Jag ger lixom upp och kör teckenspråk…

09.05 - Framme på jobbet. Kollar mail och dubbelkollar mitt teams jobb från gårdagen. Jag jobbar ju i Kina, dubbelkollens land :-)

12.00 - Lunch med Micke och hans kollegor.
13.00 - Jobbar hela eftermiddagen med mitt hemliga projekt :-). Kul kul men jag känner mig lite lost måste jag erkänna! Hinner med en snabb tel-konferens med Älmhult.

18.00 - Bye, bye office! Tar metron hem. Snabbt, smidigt men trångt. Har lite fobi för alla handtag på metron. Kineserna nyser inte i armbågen direkt… En kvinna brevid mig smaskar på torkad fisk och petar sig i näsan. Vet inte var som är äckligast. Stanken från den torkade fisken eller att titta på en tant som pillar sig i näsan….

19.40 - Home sweet home. Hungrig och trött och vill bara däcka i soffan. Trycker istället i mig två glas vatten och hoppar i träningskläderna.

19.10 - På väg till yogastudion. Gångavstånd, LYX i Shanghai.

19.30 - Bara jag och mitt andetag. Inga tankar, inget prat. 90 minuter bikramyoga (yoga i 40 grader).

21.00 - stapplar ut från yogasalen. Helt slut i kroppen men helt klar i knoppen :-). Hihi. Lång skön sval dusch för att svalka ner mig och återvända till verkligenheten.

21.30 - Hemma, käkar rester från gårdagen framför TVn. Kollar på ett avsnitt av Breaking Bad tillsammans med Micke. Sjukt bra serie för övrigt, TV-tips! Bloggar.

22.30 - Tvätta ansiktet, noppa ögonbryn, smörja benen, borsta tänder…

22.45 - I sängen på spikmattan. Har återupptagit mitt lilla cellulitprojekt så 15 min spikmatta varje kväll för att försöka bli av med de FULA groparna.

23.00 - släcker lampan.

 

 

PUH, det var dag 6 på listan!

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: hanna

gudars! Insag att jag satt och tankte 'vilket spackat schema, fy va jobbigt' for att i nasta andetag inse att mitt ifta ar exakt lika dant. Detta fran och tillbaka till jobb, mot nasta mission osv. Men, jag gillar't :)

och... Tack! Glad jag blir... Fniss! Kanns extra bra att veta att nasa lordag far jag all den dar lyxen, och lite till, ser verkligen verkligen fram mot det!



2010-11-19 @ 15:55:23
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: annelie berg

Vilken effektiv dag! Skönt med yogan, att man bara kan koppla bort resten av dagen för något ögonblick och samla energi. Bra jobbat!

2010-11-22 @ 19:34:07
URL: http://annelieberg.se

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0