Att börja dagen i Shanghai


Precis innan jul åt vi frulle på Enoteca, supergod!

 

 

 

Åh vad kul med era "flytta till Shanghai" frågor :-). Jag ska försöka svara på dem alla men tar en i taget. Jag börjar med Helena som flyttar till Shanghai redan på fredag. Eftersom vi landar på kvällen till en "tom" lägenhet kommer vi behöva ta oss ut och äta frukost på morgonen därefter. Har du något bra tips på fruskostställe i närheten av vårt boende?

 

 

Tyvärr har jag inte koll på var ditt boende ligger men kan ge dig ett generellt svar. Om det är något man INTE behöver oroa sig för i Shanghai så är det att hitta mat på gatan. Här säljs det mat precis överallt. Våra första mornar i Shanghai safade vi och åt frukost på McDonalds. Kineserna köper ofta en sorts pannkaka, ägg kokta i te eller en ångkokt bulle med diverse fyllningar till frukost. Du hittar kinesiska frukostar i små hål i väggen överallt i stan och de kostar enbart några kronor. Om ni vill kicka igång er Shanghai-vistelse med en lite mysigare frulle rekommenderar jag er att hoppa in i en taxi till antingen Enoteca eller Azul för deras trevliga bruncher. Hoppas vi ses i Shanghai under våren!

 

 

 

Undrar du något om hu det är att bo i Shanghai, ställ en fråga i kommentarsfältet!

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Christin

Oh jag är jättemesig med att prova nya maträtter och detta lät verkligen skumt, ägg i te?

Jag safear OFTA när jag är utomlands. Mes.



Igår lyssnade jag på Ingvar Kamprad på sommar i P3 i iPhonen. Det var väldigt intressant! Vad är det du jobbar med?



Kram!

2011-01-05 @ 21:51:19
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: sara ♥

Ägg i te är itne så dumt som det låter, riktigt gott faktiskt :-)



Jag jobbar som teamleader på finansavdelningen i shanghia. Har just avslutat ett projekt som innebar centralisering av en ekonomifunktion.

2011-01-07 @ 03:55:51
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0