Brunch på Azul



Söndagsmorgon och jag inviger min nya klänning från garden collection 149 kr. Trots at det inte riktigt är sommarsäsong än går den finfint att bära tillsammans med jeans och en kofta. Ett par vita converse och söndagsoutfiten är gjord! Som pricken äver i:et passar den fint tillsammans med blåbärspankakan!

 

 

 

På söndagar bjuder Shanghai på bruncher i mängder, ett mycket trevligt söndagsnöje som vi utnyttjat många gånger! Igår valde att mysa på Azul (Dongping lu 18, nära Hengshan lu), ett av de mer populära brunchställena i stan.  Azul har inte hakat på buffetrenden utan erbjuder en al la cart meny, BRA tycker jag! Du väljer två rätter, en smoothy (eller cocktail) och en kopp kaffe/te för 130 kr, prisvärt! Då Azul renoverat sina lokalar (och personalens outfits) känns det numera som en lite lyxigare brunchvariant, plus i kanten att de trots renoveringen inte höjt priset. Dock saknar jag de soffor man kunde ligga runt innan, nu erbjuds enbart vita bord med vanliga stolar. Maten är riktigt fin, gårdagens vinnare var blåbärspannkakan och laxcrepsen, jag mer eller mindre rullade ut från Azul.

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: FUN & FEARLESS IN BARCELONA - Livet vid Medelhavet

Mums, det där lät inte dumt! :-D Blev hungrig nu hehe

2010-04-12 @ 11:24:04
URL: http://ladyhumpalot.blogg.se/
Postat av: sara ♥

hihi, ja speciellt pankakan var YAMMI!

2010-04-13 @ 02:35:09
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0