Årets första utmaning!

 

Denna utmanings målbild är bilder från maj 2010, tagna direkt efter förra årets utmaning :-). Här ligger jag plus 1kg från detta årets mål.

 

 

Kommer du ihåg förra våren, när jag var utan alkohol och socker i en månad? Nu mina vänner är det dax igen!

 

 

Jag fick en mindre behaglig upplevelse igår när vågen visade plus 2 kg sedan innan jul, hjälp! Nu ligger jag på totalt 4 kg ovan drömsiffran, en siffra stor nog för att göra något åt saken. När Hanna sedan föreslog en vit januari-månad nappade jag direkt. Så nu är det dax igen, ingen alkohol och inget socker på en månad! Denna gången med en liten modifikation, ett glas rött per vecka är tillåtet. Sist jag gick igenom denna utmaning saknade jag verkligen de röda dropparna och har ingen lust att tumma på livsnjutandet allt för mycket.

 

 

Ja, och nu till den oundvikliga frågan, är det någon som hänger med?! Förra året ekade det tomt i kommentasfältet när jag ställde denna fråga. Kanske är det annorlunda nu med nytt år och allt! Utamningen lyder:

 


inget socker

ingen alkohol (ett glas rött/vecka är ok)

4 träningspass/ vecka (för mig innebär det minst 2 mil gå/springa och 2 yogapass per vecka)

 

 

Ps, andra tips om hur man tappar 4 hårt sittande myskilo mottages gärna!

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Anna

Tips: Ät inte sent på kvällen. Sov. Ät ordentlig frukost. Drick mycket vatten. Det gamla vanliga alltså.



Jag tänker mig någon liknande utmaning när uppsatsen är skriven (en vecka kvar). Tills dess orkar jag inte utmana mitt födointag... :)

2011-01-06 @ 15:00:39
URL: http://annaibyen.blogspot.com
Postat av: Hanna

Vad vi ska rocka sen! Friska, snygga och på semester :)

2011-01-06 @ 15:41:13
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: frida

jag skippade socker direkt efter nyår och tänker nte äta godis förrän nästa första advent... det blir svårt för jag ÄLSKAR godis men det ska gå....

men jag är på! ska vi berätta hur det går eller???

kram

2011-01-06 @ 18:48:28
Postat av: sara ♥

Åh va kul, nu är vi fyra :-). Ja, vi får köra en vecko-uppdatering tänkte jag :-). Återkommer!



KRAM

2011-01-07 @ 02:26:40
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Martina

Klart jag antar utmaningen! Vem behöver inte det efter en vecka med släktmiddagar under julen!

2011-01-07 @ 05:47:02
URL: http://destinationshanghai.blogg.se/
Postat av: Nina

Hmmm, gick ju så himla bra förra gången att jag är reda att haka på - i första hend för träningen. Jag antar träningsdelen! Socker -nej då kommer jag bli för spinkig, är ingen storätare i a f. Och vin... nej, jag har faktiskt inget behov av det. Snarare tvärtom - måste komma ut och hänga lite nu när renveringen inte är lika akut längre. Så träning 4 ggr i veckan alltså. See you on funbeat!

2011-01-07 @ 09:13:16
Postat av: Ida

Hej, jag hakar också på från imorgon, men får sätta 3 träningspass som mål (hinner jag ett 4:e blir en bonus men är egentligen inte realistiskt). Istället avstår jag inte bara socker utan tänker äta så lite kolhydrater som möjligt. 2 glas rödvin/vecka är ok och - 4kg är målet! Lycka till!

2011-01-09 @ 15:23:46

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0