Hej November!


Även om sommaren är min absoluta favvo-årstid så tycker jag mycket om hösten. Mysfaktorn är hög och jag njuter i fulla drag av gosiga halsdukar och stämningsgivande värmeljus!

 

 

 

 

Det är inte klokt vad tiden rusar iväg, har lite svårt att greppa att november redan är här! Kan det vara vädret i Shanghai som spelar mig ett spratt?! Idag är det 17 grader och sol, inte riktigt novemberväder med svenska mått mätt. Hösten är för övrigt underbar i Shanghai med blå himmel, krispig luft och behagliga 15-20 grader. Oktober/november är helt klart de bästa månaderna för ett Shanghai-besök, om du nu går i Shanghai-funderingar. Förra året var mamma och mormor här och njöt av det fina höstvädret, detta året är vi ensamma. Undrar vad som händer nästa höst :-).

 

 

Veckan som kommer är tämligen oplanerad. Min kalender är nästan helt tom, i Mickes står det "jobb" några kvällar denna vecka. Vi har funderat på att åka till Yellow Mountains över helgen men vi har inte riktigt bestämt oss än. Micke har jobbat säkert fyra helger i sträck (även i helgen satt han några timmar framför datorn) och längtar mest efter lugn och ro. Jag kan tänka mig att göra en storsatsning i köket och kanske bjuda på middag. Som sagt, vi får se vad vi känner för lite senare i veckan.

 

 

Denna måndagskväll kommer jag att spendera i gymmet (suprize!), sedan väntar gårdagens rester i form av currypasta med kyckling. Inte fy skam för en vardag! Önskar er en mysig måndag vänner!

 

 

 

Kärlek

Sara

 

 


Kommentarer
Postat av: annelie berg

Vilken tokmysig blogg du har. Älskar att komma in här varje dag och få en omgång harmonisk läsning. Allting låter underbart, hoppas ni får en lugn helg! Kramar

2010-11-01 @ 11:42:19
URL: http://annelieberg.se
Postat av: malinornell♥

vilken fin & härlig blogg !:)

2010-11-01 @ 18:12:47
URL: http://malinlinnnea.blogg.se/
Postat av: sara ♥

TUSEN TACK för era fina kommentarer ♥ ♥ ♥

2010-11-02 @ 02:25:23
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej

Du har en jätte inspirerande blogg och dessutom snygg.

Vi är oxså expat och bor och lever på Sri Lanka, min blogg heter

www.srilankainmyheart.blogg.se



Har lagt upp din blogg som favvo-ha en skön mysig helg önskar

Fru Björnsson på ön

www.srilankainmyheart.blogg.se

2010-11-05 @ 12:48:57

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0