En dekadent söndag

Vår söndag beskrivs bäst som härligt dekadent. Mamma och mormor tvingades att glömma allt som heter jetlag, vi tog med dem på Champangebrunch. Jag och Micke har varit där två gånger innan men njutningen är lika stor ändå. Fantastisk mat och underhållning i världsklass. Vad sägs om champange, kaviar, hummer, opera, akrobatik och krämiga ostar? På eftermiddagen åkte vi upp och tog en titt på Shanghai från världens högsta observatorieum, 101 våningar upp. Där balanserade vi på genomskinligt glasgolv! Vad gjorde du i söndags?

opera och champange!


Shanghai Financial Tower är inte världens högsta byggnad men har världens högst belägna observatorium på 101a våningen. Där var vi i söndags!


Shanghai från 101a våningen!

 

Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Katja

Shit alltså Sara... Jag känner jag hamnar i kölvattnet här. Tror knappt att jag kommer platsa som din kompis när, och om (?), du kommer hem... "Dekadent" söndag? Jag vet inte ens vad det betyder... ;o)



Själv veckohandlade vi, var i 2 inredningsaffärer och sen fixade vi hemma i huset, städade lite, lagade mat och tittade på Parlamentet... Låter kanske inte så kul, men en jättemysig söndag tyckte jag visserligen själv... Men, jag antar att den inte alls var "dekadent"?? ;o)



Kram!



Kram!

2009-10-27 @ 15:26:34
Postat av: sara

hahaha, jag vet knappt vad dekadent betyder jag heller men det låter ju rysligt grannt :-) men jag hoppas verkligen att du skojjar :-)))) du hade passat som hand i handske på champangebrunch. lovar att ta med dig när du kommer hit ;-) och vi kommer hem. Shanghai e häftigt, men vinner inte på långa vägar över underbara sverige!!!



jag hade gett mkt pengar för lite köttbullar, parlamentet och att få se ert nya hus!!!! kan du inte maila ngn bild!!!



KRAM

2009-10-28 @ 01:25:31
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Micke

Katja, den kanske inte platsar som dekandent... Men du kan ge dig på att vi ofta längtar efter ICA Maxi där man kan läsa sig till vad man köper, inredningsbutiker som faktiskt har snygg design och många goa skratt till svensk humor i parlamentet!!

2009-10-28 @ 01:51:16
Postat av: Sara Månsson

Jag var själv lite bakis efter en utekväll med Sandra Gustavsson. Men kom ändå iväg och hälsade på två kompisar som köpt hus utanför helsingborg, sen var jag på bio med Mikael, mamma och Jan. Myssöndag! Men jag hade inte haft något emot att göra en söndag som er heller : ) Måste vi göra när vi kommer och hälsar på : )



Kram

2009-10-28 @ 07:39:55
Postat av: tvillingmamman

vad jag är avis på dig, och det du får uppleva nu. Champagne brunch? :D Guud, sånt man aldrig kan drömma om ens :P

2009-10-28 @ 08:30:02
URL: http://towebomaan.blogg.se/
Postat av: Katja

Skit! Skrev nyss världens längsta meddelande och så bara försvann det... :o(



Iaf, det jag ville säga är att det inte är så konstigt att man inte vet vad dekadent betyder... Jag slog det nämligen först på wikepedia och där stod "Dekadens, ibland stavat dekadans, betyder ungefär förfall, fördärv, fortskridning till (moralisk) undergång."



Men, det tyckte jag inte alls motsvarade mina tankar om hur er söndag var... Så då kollade jag på synonymer.se som skriver "dekadent - förfallen, urartad, avsigkommen, fördärvad, neddekad; överförfinad, blaserad, överkultiverad, livstrött".



Så, nu är jag ännu mer förvirrad än jag var tidigare! Är verkligen "överförfinad" en synonym till "livstrött"?!?



Jaja, min åsikt är iaf att om er söndag var dekadent, så vill jag jättegärna (!) också uppleva en dekadent söndag!!! :o)



Kram på er där nere! Fortsätt skriva! :o)



Ps1. Skönt att höra att ni saknar Sverige lite också... :o)

Ps2. Jag ska försöka komma ihåg att ta några bilder där hemma och maila också. :o)



2009-10-28 @ 17:13:58
Postat av: Micke

Dekandent kan liknas vid överdådig lyx, sådan som en person med högmod begär/upplever strax innan sitt fall...



Främst ett kul sätt att beskriva en söndag med onödigt mycket lyx

2009-10-29 @ 10:57:19
Postat av: sara

Tack för förklaringen Micke. Jag blev nästan lite kallsvettig och nervös för att jag slängt mig med ord jag inte behärskar :-) Så Katja, när du kommer hit så kör vi på en dekadent söndag a la ordboken Micke. Det där med livstrött ignorerar vi!!!



KRAM

2009-10-30 @ 02:17:36
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Katja

Haha! Absolut! Det ser jag fram emot!!! :o) JObba nu inte livet av dig Sara... Snart helg! :o)

Kram på er båda!

2009-10-30 @ 07:47:26

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0