# 03 Mina föräldrar


Min mamma. Min vackra mamma.




Pappa. Kan du se det? Ögonen, skrattrynkorna, munnen, tänderna, ansiktsformen. Jag har fått allt av min pappa.






Mina föräldrar träffades på en färja. Min mormor tappade ut en väska full med pappiljotter som pappa plockade upp, på kvällen bjöd han upp min mamma på dans. Min mamma var 24 år och skitsnygg, pappa var 32 och körde en röd bil. De var gifta i 16 år och fick tre barn ihop, jag är äldst.

 

 

De är vackra människor mina föräldrar, jag kan luta hela min vikt på dem om jag skulle behöva. När jag fick min mens för första gången firade min mor mig med ett spa-paket från bodyshop jag suktat efter i månader. Så kändes det helt plötsligt inte så farligt längre. När jag fyllde 18 var det pappa (och inte pojkvännen) som uppvaktade mig efter skolan med ett stort fång röda rosor.  

 


Jag är mest lik min far, inte bara på utsidan utan även på insidan. Han har lärt mig att alltid göra mitt bästa. Mamma har lärt mig att kärleken kommer före allt.

 

 

Om lite mer än en månad åker jag hem till Sverige. Då ska jag tala för mina föräldrar precis hur mycket jag älskar dem!

 

 


Kärlek

Sara



Kommentarer
Postat av: annelie berg

Älskar de här inlägget, vilken fin historia :)

2010-11-15 @ 19:32:52
URL: http://annelieberg.se
Postat av: sara ♥

2010-11-16 @ 02:38:04
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0