Det kliar i fingrarna



Den klassiska Barcelonastolen kommer snart att beställas hem till oss fast för en betydligt billigare peng än vad orginalet kostar :-) Vi kommer dock att beställa en i vitt skinn, så klart!



SNYGGA detaljer! Vi har kännt och klämt på möblerna som tillverkas här i Kina. Jag kan inte säga annat än att de i detta fall lyckas med allt, från detaljer till kvalitet.




Även denna fåtölj kommer snart att vara beställd. Vi kommer att köpa två stycken och placera dem i soffgruppen. Det är en väldigt comfy fåtölj som även den kommer att komma i VITT skinn.



Det kliar i mina inredningsfingrar. Jag drömmer uteslutande om vita väggar, valnötsgolv och nya köksluckor. Jag håller alla tummar jag har för att vi ska lyckas förhandla oss till en ommålning i lägenheten och därmed även rätten att få göra hål i väggen. Det känns att komma från en egenrenoverad lägenhet till en där jag inte ens får lov att sätta upp tavlor som jag vill…

 
Fram till förhandling kommer jag att drömma vidare om vita väggar, coola tavlor och nya möbler. Speciellt om nya möbler då det faktiskt är något jag kan göra något åt utan förhandling. Vi har hittat en återförsäljare som säljer klassiska designmöbler för en struntsumma. Vi har redan två fåtöljer spikade på inköpslistan, vi kikar även på soffa och lampa. Underbara kinashopping :-)




Kärlek
Sara



 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh Barcelona stolen! Jag såg den när jag var i Barcelona i höstas, den gjordes till världsutställningen i Barcelona, vi var och tittade på det som finns kvar av världsutställningen. Imponerande design och byggnader!



Jag hade iofs valt en svart av praktiska skäl men jag tror att vitt passar er stil bättre. Du får visa bilder när du har fått inreda!

2010-01-11 @ 23:40:36
Postat av: sara

Ja, visst är de vansinnigt snygga?! Har spanat på dem många år men tyckt att de är lite pricy, sedan flyttade jag till kina :-). håller med dig om att de svarta oxå är vansinnigt snygga, tog ett tag att välja men så känner jag mig själv. när det gäller inredning är vitt the shit för mig!



KRAM

2010-01-12 @ 04:02:32
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Hej, ny i stan och är har fullt upp med indredningen, vore trevligt om du skulle vilja mejla mig den butik/kontakt person du har för de snygga möblerna...super tacksam för svar! Och en KANON blogg för en nykomling som mig! //Yvonne

2011-03-01 @ 15:26:24

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0