Hem ljuva hem

Jag är inte helt nöjd med vår lägenhet, vilket jag nästan skäms för att säga med tanke på att vi har pool, gym, städning, 10 min till jobbet, inomhusvärme, reception, centralt läge….


Vår lägenhet är fräsch, hel och ren MEN den är inte vår. Vi får inte måla om, inte sätta upp tavlor eller krokar. Vi kan inte riva upp heltäckninsmattan och lägga trägolv i sovrummet. JOBBIGT! Jag drömmer numera om VITA väggar och krokar att hänga ytterkläderna på istället för våra gräsliga gulmelerade väggar och vår malplacerade hatthållare. Mest drömmer jag om vita väggar! Jobbar på att förhandla till oss en liten minirenovering. Annars vet de tusan om jag klarar ett år till i en lägenhet jag inte trivs i?! Ilandsproblem med stort I, jag vet!


Vår gamla lägenhet var liten och trång. Men den var VÅR! Vi renoverade hela lyan själva och valde allt från golv till köksskåp till dörrhandtag. Saknar våra 51 egengjorda kvm!



Vår gamla lägenhet var VIT. Detta var min favvovägg!



I köket kunde vi BORRA hål och sätta upp en vägghylla. LYXIGT!







Vitt och svart! Vårt fina lilla pluttekök i bakgrunden. Vårt fina valnötsgolv skymtar oxå fram.





Le kitchen, liten men naggande god!







Vad är viktigast för dig, smidigt och enkelt eller design?



Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Anette

Hej, lite svårt att avgöra din fråga när vi inte vet riktigt hur det ser ut i er kinesiska lägenhet. Hur som helst hade jag inte flyttat med den fina utsikten, en härlig pool och dessutom relativt nära till jobbet om jag förstod det rätt.



Du får hitta på alternativ till att hänga upp grejer på väggen. Hög bokhylla att ställa saker och foton i, kanske ett stativ att placera en tavla på.

Höga vaser med höga torkade blommor i eller sidenblommor.



Själva är vi inte speciellt förtjusta i vita möbler eller vita väggar, vi har bara vitmålat i köket. I övriga rum är det gult, ljusblått, mörkgrönt, grått/vinrött, mycket mönstrad Josef Franktapet, ljusgula putsade väggar.... och många träfärgade möbler i olika träslag -passar fint i vårt gamla 20-talshus.



Nu har julen kommit till Lund på riktigt. Marie, Angelika och jag inledde den igår i Allhelgonakyrkan på en julkonsert som SEB bjöd på. Bl a med Sarah Dawn Finer. Superbra och en fantastisk kör. Sarah avslutade med "Moving on" - häftigt, jag älskar den låten. När vi kom ut från kyrkan snöade det och var helt vitt - härligt!!!

Idag blir det lunch med julavslutning här på Anoto.



Kram, Anette

2009-12-17 @ 09:49:17

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0