Gillar kameler!



Yoga
är en märklig "sport" då den har förmågan att tala om för mig var jag är, min dagsform. Ett exempel är kamelens posistion som fungerar som en spegel för mig. Den positionen känner mig så bra att det nästan är skrämmande. Om jag går in i kamelen en dag då jag känner mig stressad, orolig, ledsen etc lägger sig ett tryck över mitt bröst, ett tryck som ibland är så starkt att jag måste gå ur positionen. Det gör fysiskt ont. De dagar jag valt att ignorera min oro/stress/etc påminner mig kamelen snabbt om att jag inte är i balans. Andra dagar då hela jag är i harmoni är kamelen en av de bästa positioner jag vet. Dessa harmoniska dagar har jag lust att stanna i kamelen för evigt och bara njuta av den sköna öppningen av bröstet (som igår).  Märkligt, eller hur?!


 

Det tog mig några års av träning innan jag förstod varför jag ibland hatar kamelen och varför jag ibland älskar den. Men nu slår den aldrig fel. Har du en spegel i ditt liv, någon/något som kan påminna dig om var du egentligen befinner dig?

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0