Påskafton


Min stilikon för tillfället, finns det någon just nu med snyggare stil än Betty Draper i Mad Men?! Jag hade inte haft något emot att byta min gadrob mot hennes!





Denna påskafton har gått i lugnets tecken för Micke och mig. Mest har vi legat i soffan och sträcktittat på Mad Med, en helt underbart SNYGG serie. Vi är helt fast och får verkligen kämpa för att inte se alla avsnitt på en gång. Jag får nästan lust att flytta in i serien, mest för att få bära alla snygga kläder :-).



Årets påskmiddag intogs på thairestaurangen Coconut Paradise, Mickes överakning till mig. Vi hade ju lovat varnadra att hitta på något extra för den andra under mars månad. Jag bjöd Micke på en hemlagad trerätter och idag tog Micke med mig till en riktigt bra restaurang jag inte provat innan. Supermysigt även om just påsktemat lös med sin frånvaro.  I ärlighetens namn insåg jag precis att det är påskafton idag :-). Just påsken är en högtid utan någon större klang för mig. Att inte fira jul hemma var ganska tufft men påsken bryr jag mig faktiskt inte nämnvärt om. Den lilla påsk vi har bjuder våra dekorativa påskägg på som faktiskt är fulla med svenskt godis, eller var fulla nu börjar det se tomt ut.



Nu pågår det sistaminuten-packning i Shanghai, 08.30 imorgonbitti lyfter flyget mot vår minisemester i Xian.






Glad Påsk
Sara




Kommentarer
Postat av: Christina Leijonhufvud

Hej Sara!

Vilken fin blogg, härliga bilder, kul också att läsa, förstår att du har det riktigt bra.

"Min" Anna är just nu i Shanghai för att kolla universitet & boende, hon planerar att flytta hit/dit i höst. Hon har fått ditt telefonnummer och din mejl och hör förmodligen av sig....

Önskar dig en fortsatt skön vår/sommar. Kram från Christina (Leijonhuvud).



2010-04-05 @ 14:46:20
Postat av: sara

Hej Christina, vad roligt att du hittat hit! Vad spännande att Anna är här för att kolla läget :-) Hoppas att jag hinner träffa henne innan hon lämnar jättestaden Shanghai igen :-) Utan att veta ngt om skolorna här så kan jag verkligen rekommendera henne Shanghai!



Kram

Sara

2010-04-05 @ 16:53:23
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0