Sjukstuga

Sjukstuga i Shanghai, filmer och tidningar. I vanliga fall ingår en mörk chokladkaka med apelsin, men inte denna gång. No sugar var det ju, attans!




Det är ingen bra taktik att ignorera problemet, det hjälpte inte alls. Jag ligger hemma med halsont, tunga bihålor och huvudvärk. Som pricken över i:et tror jag att jag har lite feber också. Det ingår ju inte alls i mina planer att vara sjuk! Jag hoppas verkligen att det går över till imorrn då jag har några jobbmöten jag inte kan missa samt 9 km att lägga bakom mig. Jag tänker boosta min kropp med massa vitaminer och vila under dagen och hoppas att det hjälper. Håll tummarna för mig och min krassliga kropp!



Jag har faktiskt varit mycket mer sjuk sedan jag flyttade till Shanghai, på ett år har jag samlat på mig 4,5 sjukdagar vilket är mycket för mig. Kanske är det annorlunda bakterier här som min kropp inte lärt sig att bekämpa än, eller så är det den dåliga luften?! Trist är det i alla fall!






Kärlek
Sara

Kommentarer
Postat av: Carro på Trädgårdsgatan 20

Sara, va försiktig med dina 9 km om du är sjuk...inte bra för hjärtat gumman!

Jag var väldigt nära en allvarlig lunginflammation för att ha hållt pass med feber o ont i halsen...så be careful honey!

2010-04-28 @ 08:04:16
Postat av: Anette P

Sara, jag säger som Carro strunta i de 9 km. Jag blev sjuk 1 mars i hög feber i 2 veckor, lunginflammation, akut andnöd som resulterade i ambulansfärd till akuten, hosta i en månad mm. Jag var borta från jobbet i 3 veckor och sedan kunde jag inte jobba heltid direkt. Har aldrig varit så sjuk i hela mitt liv. Så ta det lugnt!!! Nu är jag tillslut frisk, men det var en tuff tid och hela mars är som ett svart hål i mitt liv. Jag kunde verkligen inte göra något annat än att ligga i sängen eller soffan. Inte ens läsa en bok eller titta på film. (Djuren fick mat och skötsel men det var det enda jag orkade på hela dagen).



Hur fungerar det förresten i Kina när man är sjuk med lön osv? Tror inte heller att du skrivit om hur många timmar en arbetsvecka är, hur mycket semester man har, har ni flex eller fasta arbetstider? Skulle vara intressant att höra hur det fungerar i Kina. Är det lika för dig och Micke?



Krya på dig. Kram.

2010-04-28 @ 11:16:02
Postat av: frida

kan du inte maila över din nya adress till mig?? krya på dig och jag håller med de båda före mig, ta det lugnt om du e sjuk!!! kram

2010-04-28 @ 14:30:06
Postat av: Maxiander

Krya på dig.

Ajabaja, inte ut och gå när man känner sig kraslig. Resultatet blir noll och man blir alltid sjukare :)



Krya på dig och vad tyckte du om Alice i underlandet?

/A

http://www.maxiander.se

2010-04-28 @ 22:21:44
URL: http://www.maxiander.se
Postat av: Hanna

krya på dig jättemycket! Hoppas du slipper långvarig hosta och snuva. Verkar annars vara ett ganska vanligt inslag här.. hosta och snuva alltså!

2010-04-29 @ 04:04:00
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: sara ♥

Vad söta ni är vänner! Det blir ingen träning idag, dock sitter jag på jobbet med feber. Pliktrogen tror jag att det kallas…



Caroline och Anette: låter inget vidare för er båda. Jag lär av era misstag och kommer inte träna förrän jag känner mig som vanligen igen.



Anette: tack för tipset om ämne, återkommer!



Frida: det kommer :-)



Maxiander: filmen var bra men levde inte riktigt upp till mina förväntningar.

2010-04-29 @ 04:15:32
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0