Shoppingtips

Jag har idetorka. Tittade in på några andra bloggar för inspiration. Såg snabbt en trend, alla "it" bloggare delar generöst med sig av shopping tips, höstens modefärger och dagens outfits. Även i bloggar vars syfte är något helt annat verkar detta vara vanligt förekommande. Så det är väl bara att göra slag i saken, rätta in mig ledet och skriva ett mode-inlägg. För visst har ni längtat efter ett sådant :-)

Inser snabbt att dagens outfit inte är en bra ide. Sitter i en två år gammal skjorta, smutsiga converse och stripigt hår. Jag kan inte heller pluta med läpparna och posa coolt vilket verkar vara en obligatorisk färdighet för att lägga ut dagens outfit. Däremot kan jag skriva några rader om min favvoshopping i Shanghai. Så håll i hatten, here we go!

Den absolut bästa shoppingen finner du enligt mig (och Zuzana) i de små butikerna längst Shanghais gator i området som kallas French Consession. Typiskt, för de är både svårast att hitta och mest tidskrävande att ta sig igenom. Dock har vi en favvogata där butikerna tornar upp sig på rad. Att gå 50 meter på den gatan kan ta timmar. I dessa butiker finner du ett virrvarv av kläder från lokala designers eller mer copy inspirerade plagg. Ofta har de bara ett plagg och därmed en storlek av varje sort och i ärlighetens namn är de mesta skit. Med det sagt ska jag erkänna att jag har aldrig lyckats att avsluta ett besök i dessa butiker utan att komma hem med minst en kasse. Om du har tiden och tålamodet så går det inte att lämna dessa butiker utan ett riktigt FYND, om du inte är kille förståss :-)


Partyklänning köpt i favvoshoppen, 500 kr. Mask köpt på marknad 10 kr. Armband från Jennys märke Nord.


Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Anette P

Hej, hur hinner du både jobba och shoppa flera timmar på en dag? Du verkar ha ett tufft dagsschema just nu med jobb och alla besökare, men roligt antar jag. Är affärerna öppna alla dagar i veckan till sent på kvällarna eller hur är det?



Hälsn Anette

2009-11-04 @ 11:13:13
Postat av: sara

Hej Anette!



Ja, det är verkligen ett stort projekt med en shoppingrunda här. Det blir mest av på helgerna. Butikerna har dock öppet till 10 varje kväll men jag brukar inte ha ork efter jobbet.



KRAM

2009-11-05 @ 10:55:56
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0