Zuzana

Jag har tänkte låta er lära känna mina Shanghai vänner. Titt som tätt kommer jag att presentera mina vänner, en och en så att du får lite bättre koll :-) Jag börjar med mina allra första Shanghai vän - Zuzana.



Zuzana är en av de få här som gått från att vara en mer ytlig bekanskap till en riktig vän. Vi träffades min andra kväll här (hennes första) och det var våra kära boyfriends som förde ihop oss. Hennes sambo Filip jobbar nämligen tillsammans med Micke. Det tog inte många sekunder förrän vi insåg hur mycket vi har gemensamt. Vi är lika gamla, båda är civilekonomer och vi släppte båda jobb och vardagen hemma för att följa våra grabbar till Kina. De första veckorna här sågs vi varje dag, sedan fick jag jobb. Tyvärr har inte Zuzana haft lika bra flyt som jag på jobbfronten. Istället har hon blivit en hejare på kinesiska och undervisat japaner i engelska. Jag misstänker dock att hon inte blir så långvarig här om hon inte får ett jobb som matchar hennes karriärplaner snart. Lixom jag är Zuzana mycket mån om sin karriär.

Jag har som sagt hunnit komma Zuzana mycket nära. Vi tränar yoga ihop, arrangerar ladies nights, shoppar, har parmiddagar och partys. Vi ses således minst en gång i veckan.  Zuzana tillhör den sorten som blir omtyckt av alla. Det är svårt att inte falla för hennes behagliga charm. Hon är smart, rolig, vacker; en riktig toppenvän med andra ord! Jag hoppas att Zuzana kommer att vara min vän mkt länge!

Zuzana och Filip till vänster. Bättre bild på Filip får du på mittenkorten (vänster om mig)

Kärlek
Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0