Influensa

Nej, jag har inte vaccinerat mig.

Jag kommer med högsta sannolikhet inte att göra det heller. Jag hade faktiskt nästan glömt bort svininfluensan. Faktum är att här är det ingen influensa-hysteri längre. De nyhetskanaler som jag numera titta på (CNN och BBC) har inte haft med svininfluensan bland sina headlines på flera månader nu. Ingen av mina kollegor pratar om varken vaccin eller svininfluensa längre. Enda gången jag blir påmind om denna farliga sjukdom är genom svensk media, eller från er där hemma.

Så, nej jag ska nog inte vaccinera mig. Jag hade nog gjort det om jag bott i Sverige. Nu är jag inte längre berättigad det svenska vaccinet. Det kinsesiska litar jag inte riktigt på… Så håll tummarna för att jag inte blir smittad!


bäst att se till att hålla svininfluensan på avstånd!

Kärlek
Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0