Morgonstund i Shanghai


Utsiken från arbetsrummet i lägenheten på 21a våningen en disig morgon i mars.




Är det inte typiskt?! Det har regnat precis hela helgen och så måndag morgon bestämmer sig solen för att titta fram mellan morgondisen. I och för sig så är det lite lättare att komma upp ur sängen veckans första arbetsdag om solen strålar lyser på en, men ändå. Hade hellre haft sol igår.


Annars så kan jag konstatera att jag inte är så duktig på att vara hemma själv. Drabbades av regäl hemlängtan igår och kände mig som världens ensammaste människa. Ibland måste jag säga att jag undrar vad tusan jag gör här på andra sidan jorden när det som betyder allra mest för mig är hemma i Sverige. Min tid och min energi borde ju gå till det som är allra viktigast för mig, eller?! Att vara utlandssvensk har många fördelar och jag är otroligt tacksam över att jag fått chansen att bo i Kina. Men det är långt ifrån enbart en dans på rosor. Det ligger mycket "offrande" bakom att följa drömmen om att få bo i ett annat land, det är ett som är säkert.


Nä vänner, precis som vanligt så här på morgonkvisten så är det dax för mig att rusa iväg till kontoret och kommande arbetsvecka. Hoppas att du får en fin måndag och att du som får bo nära dina kära stannar upp och skänker en liten tanke av tacksamhet.



Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Ida

Kram på dig finaste! Var glad att du har ett härligt Sverige och vänner att längta efter! Shanghai är ju trots allt tidsbegränsat =)

2011-03-07 @ 08:48:17
Postat av: Martina

Vist saknar man när man är ensam, jag är också gräsänka just nu! Kram

2011-03-07 @ 09:52:21
URL: http://destinationshanghai.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag håller med. Det är inte alltid enkelt att leva i ett annat land. Hemlängtan kan vara svår att förhålla sig till. Men snart vänder det igen. Det vet du/vi. Kram!

2011-03-07 @ 10:27:49
URL: http://annaibyen.blogspot.com

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0