Det bästa


En av mina absoluta chokladfavoriter. Michel Cluizel plantage-choklad från Saint Domingue. Med plantage-choklad innebär att alla kakao-bönor kommer från samma plantage och därmed får chokladen en tydligare prägel av plantagets omgivningar.

 


Just denna gröna kaka har en underton av gröna oliver eftersom dessa växer i närheten av det utvalda plantaget. Det är verkligen skillnad på choklad och choklad om man frågar mig och detta mina vänner är en äkta chokladbit :-).

 

 


Det är en nyblivien gräsänka som önskar er god morgon denna torsdag. Micke är nu på väg mot kalla Sverige. Innan han åkte överlämnade han en liten present, två chokladkakor som även råkar vara två av mina absoluta favoriter.

 

 

Under min studietid jobbade jag extra i en lyxig chokladbutik och sålde choklad i världsklass. Jag har således provat en och annan chokladkaka :-). Mitt absoluta favoritmärke heter Domori, enligt mig slå de till och med Amadei-choklad (det choklad som kammat hem allra flest priser och utmärkelser). I Shanghai går det dock inte att få tag på Domori-choklad, det går knappt i Sverige. Det är svårt att få tag på finare choklad i allmänhet i Shanghai, för den som letar noga går det dock att finna två klassiker inom finsmakar-choklad; Valrona och Michel Cluizel. Av dessa märken har jag en stor favorit, den gröna plantage-chokladkakan från Michel Cluizel och det var just den Micke lyckats få tag på.

 

 

Jag blev verkligen superglad för Mickes lilla farwell present. Det är inte helt lätt att hitta special-produkter som detta i Shanghai och dessutom har han lyckats få tag på precis rätt chokladkaka (och lagt min favvis på minnet). Det är omtanke och värmer mig mycket med än dyra födelsedagspresenter! Så tusen tack älskling, hoppas att flighten går bra!

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Anonym

mmm, låter gott!

2011-03-03 @ 17:20:33
Postat av: Malin W-H

Å söte han! Hoppas du har det bra utan din man, när kommer han hem!?

var i Sverige köpte ni din favorit domoir, jag blev väldigt nyfiken att prova! :-)



Kram

2011-03-03 @ 21:04:42
Postat av: sara ♥

Malin, jag vet att chocholatte i HBG sålde den när jag jobbar där men har inte kollat in deras sortiment på ett tag. men kolla med dem! Prova den med chili, underbar :-)

2011-03-04 @ 02:55:34
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Malin W-H

Tack vännen, det skall jag göra!

Trevlig helg.

kram

2011-03-04 @ 17:56:34
Postat av: Frida

Den chokladen låter galet god, måste se om jag kan få tag på den någonstans. Vill också passa på att tacka för bra tips gällande att turista och shoppa i Shanghai. Började läsa din blog inför min resa till Shanghai, vilket gjorde mig förberedd på ett och annat så som prutning. Har nu fortsatt läsa blogen även efter hemkomst. Då du lade ut bilder på ert compound såg jag att det är samma compound som mina vänner bor i som jag bodde hos. Världen kan ändå vara liten ibland :)

2011-03-05 @ 07:38:40

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0