Ute på prommenad


Streets of Shanghai





Idag vänner har våren legat i luften i Shanghai och givit löften om varma sommardagar. Det är ett tag kvar men ändå skönt att få ett litet livstecken från sommaren. Micke och jag gick ut på långprommenad iklädda solbrillor :-). Vi kom inte iväg förrän närmare klockan två, Micke var bakis och jag ägnade förmiddagen till att yoga. Det finns inget bättre sätt att börja en dag på än med yoga om man frågar mig.


Lördagsvällen som var ekade tom ända fram till i morse ska nu tillbringas tillsammans med vänner. Peking anka står på menyn. Det var länge sedan jag åt denna mycket omtalade rätt och ser fram emot att sätta tänderna i en fet anka :-). Vad som sedan blir av kvällen är fortfarande oklart. Jag använde upp veckans enda glas alkohol igår så det lär inte blir en vild lördagskväll, det är något som är säkert. Jag måste säga att jag gillar det något mer spontana sätt man umgås på här. I Sverige var mina lördagskvällar vanligtvis uppbokade en månad i förväg. Här bokas de vanligtvis upp dagen innan.


Så vad händer hos dig ikväll?! Jag är nyfiken så skriv gärna och berätta!




Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Anna

Jobb och sen handboll följt av danska sportgalan på webbtv:n

2011-01-08 @ 10:59:01
URL: http://annaibyen.blogspot.com
Postat av: Fnulan

Tack fina Sara!!!



skulle vilja promenera där med dig!!!

2011-01-08 @ 11:50:03
URL: http://fnulan.se
Postat av: Caroline

Härliga bilder! Hoppas att ni haft en supermysig lördag! Vår lördag började ganska bra i morse men sen har det bara gått utför. Christian har legat i fosterställning i sängen hela dan och jag har inte kunnat lyfta mig från soffan. Nu har vi piggnat till men vi är så sliiiitna. Jätteledsen att vi avbokade middagen ikväll, ville så hemskt gärna men det gick bara inte. Ledsen!! Hoppas att pekingankan är fet och go! Får ses snart och smida semesterplaner! :) Stor kram till dig!

2011-01-08 @ 12:51:33
URL: http://carolinedahl830514.wordpress.com
Postat av: Christin

Hej :)

Här blir det dans fuego om ca 1h. Sedan blir det tentaplugg och gräsänka. Mannen jobbar natt igen... Skulle även behöva städas här hemma, kanske jag skojar till det med den sysslan :) Avslutar nog med en film och lördagspopcorn.

Inte så spännande lördag!

Kram!

Ps!

Du, det vore kul med en klocka på din blogg, där man ser vad klockan är i Kina!

2011-01-08 @ 13:54:42
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: Lollo

Las Tapas hände hos oss!!

2011-01-08 @ 15:05:19
URL: http://shanghaiflickan.blogg.se/
Postat av: Malin W-H

Hej vännen!



Idag har det varit en seg förmiddag, kvinnans sämsta egenskap har gjort sig till känna :-(

Just nu sitter vi och väntar på kompisar som skall komma på fika. Jörgen sätter ihop vårt nya hemma bio system....



Sen skall jag laga byxor och tvätta inför jobb på måndag!

Ikväll blir det någon god mat och mys med någon film, måste ju testa blue-ray spelaren:-)



Smaklig Anka! :-)

Kramis

2011-01-08 @ 15:31:28
Postat av: Martina

Kvällen spenderades till sist i lägenheten (efter ett gym pass). Var ganska så slut efter att ha varit ute på ärenden och promenad hela dagen.

Ps. yes det är samma Martina som du mailat med :)

2011-01-09 @ 05:01:31
URL: http://destinationshanghai.blogg.se/
Postat av: Anette

Lördagseftermiddagen blev Kinainfluerad och spenderades på Utställningen om Terracottaarmén i Sthlm. Mycket intressant och helt fantastiskt vad de åstadkommit för 2200 år sedan. Sedan blev det en kort tur på Östasiatiska museumet där det är mest kinesiskt porslin och kinesiska böcker.

Och så lite fika med min gamla bästis och hennes barn och sen middag hemma hos mamsen och papsen.

2011-01-10 @ 09:21:43

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0