Today I wish...


Kvällens drömgäster. Mina syskon och farmor.





Ola amigos! I Shanghai pågår lite eftermiddags-slappning i lägenheten på 21a våningen. Vi har spenderat förmiddagen med att springa runt i halva stan och leta efter sandaler som funkar när man är på vandringstur. I pack-listan vi fått av vår guide inför nästa veckas långvandring står det "sandaler (ej flippflopps)". Delar av vår vandring ska nämligen traskas vid/i en flod. Well, vi har nu besökt varenda sportaffär i Shanghai och jag kan tala om att de säljer inte sandaler i januari. Mission impossible. Vi får gå barfota, eller i flippflopps så är det helt enkelt. Sorry guiden.


Annars så laddar vi just nu inför kvällens dinner och tillhörande stå-upp show. Vi är 15 pers som ser fram emot att få skratta lite ikväll, blir nog nice. Men om jag hade fått bestämma helt själv, om drömmar alltid blir sanna hade jag stannat hemma ikväll. Då hade jag nämligen bjudit över mina syskon med respektive på middag, farmor hade varit bonusgäst. Det var faktiskt dagens första tanke, att jag skulle vilja bjuda över världens bästa syskon på middag. Det är det tunga med att bo i Shanghai, att en sådan självklar sak som att få bjuda sina favoriter på middag en januari-lördag inte är möjligt. Nä, nu ska jag fokusera på det som är möjligt och det är att hänga med våra härliga Shanghai-vänner!




Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Linda - Mitt liv i Grekland

Underbara bilder! :)



Visst är det tungt att bo utomlands i bland, speciellt när man kommer på sånna ideer :(

Hoppas ni får kul ikväll, låter som en jätterolig grej!

2011-01-22 @ 10:15:18
URL: http://dotlc.blogg.se/
Postat av: Malin

Det finns sandaler på Decathlon! Och annat ni kan behöva!Enjoy!

2011-01-22 @ 16:51:12
Postat av: sara

Tack Linda, det blev en bra kväll ändå!



Malin, nopp inga sandaler på decatlon. första stället vi tittade på. men kära gamla fejkmarket hade!

2011-01-23 @ 10:31:50
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0