Good energy now!


Jag kommas att våra buddah-huvuden kan bringa lite goda energier till lägenheten på 21a våningen för jag blir gärna frisk nu! På bilden ovan ser du vår lilla Buddah, köpt på Antikmarknaden i Shanghai.




Jag är sjuk, igen. Känns som att jag knappt hinner bli frisk så blir jag dålig igen. Supertrist. Jag skyller på Shanghai som packar ihop så många människor på en så "liten" plats att det är omöjligt att fly alla bakterier. Också skyller jag på jobbet, i Kina är det hard-core att gå till jobbet sjuk och därmed smitta ner mig. Anyway, igårkväll var jag så där lagom kaxig med en kroppstemperatur på 38,7 varav tystheten på bloggen. Jag orkade inte ens hämta ett glas vatten, än mindre sätta mig ner och blogga. I morse vaknade jag med 37,8 den lilla graden gör stor skillnad ska jag tala om. Att jobba är det dock inte tal om. Med febern har jag även en förfärlig hosta och halsont, ingen skön combo vill jag lova.


Min gårdag var inte klok med facit i hand. Jag är en mycket envis människa ska jag tala om och som du vet har jag en utmaning att klara av. Så igår när jag vaknade och kände mig lite krasslig så bet jag ihop och gick o tränade veckans 4e träningspass ändå. Efter det åkte jag direkt vidare mot en trevlig brunch på Enoteca. Sedan hade vi planerat att åka till Sigtuna (fundera vidare på den du), något jag verkligen inte ville missa så dit åkte jag. Väl framme pallade jag bara 15 minuter sedan åkte jag hem till Shanghai igen och deckade i soffan med nästintill 39 graders feber. Att bita ihop och pusha sig själv över gränsen är en bra egenskap i många avseenden, igår var ett undantag.



Kärlek
Sara





Kommentarer
Postat av: Martina

Tråkigt..

Sjukdom brukar komma som ett brev på posten när man tar i lite extra med träningen efter en lugnare period. Är själv lite förvånad att jag inte hunnit dra på mig en förkylning sedan jag kommit hit, så mycket nysningar, hostningar jag fått rakt i ansiktet:) Krya på dig!

Kram

2011-01-18 @ 03:13:52
URL: http://destinationshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0