Starplace

Lollo har frågat mig var Starplace ligger. Starplace finns överallt i stan men de har ingen logga utanför butiken så det kan vara lite svårt att hitta. Just denna butik ligger på Xinle lu. En annan ligger på Ruijing lu (nära Nanchang lu), också finns det en på Shanxii lu (nära Changle lu).

 

 

 

Jag ska få be att få tala om för er att Micke och jag har varit så duktiga sedan vi kom tillbaka från vår julsemester. Inte ett ting har vi shoppat förutom nödvändigheter som ett nytt strykjärn och lite vandringsprylar inför kommande semester. Under helgen som gick lyckade jag tom passera favoritbutiken Starplace utan ens ta en snabbtitt. Även om jag måste säga att handla på Starplace är nästan samma sak som att spara pengar, där är ju så billigt! Den logiken bet inte på Micke dock, wonder why. Januari månad kommer att gå till historien som årets mest återhållsamma månad hemma hos oss :-). Ingen shopping, inget socker och nästan ingen alkohol. Faktiskt inte riktigt så tråkigt som det låter.

 

 

Annars har jag inte så mycket att rapportera från lägenheten på 21a våningen. Jo en sak! Jag passade på att väga mig när jag var nere i gymmet i gårkväll. Jag har tappat 1.2 kg sedan vi kom hem från Sverige och 0.8 kg sedan utmaningen började. Mycket nöjd är jag, mycket nöjd!

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej! Ni verkar ha det gott! Vilken härlig dos av er vi fick på nyår, nu vill jag bara ha mer! Jag kan tala om att jag, på egen hand här hemma, har antagit utmaningen! Inget sött, endast ett glas alcohol per vecka. Lite smått sugen på sött är jag allt men har gått bra hittills! Bra jobbat Sara med viktminskningen! Låter jobbigt med 90 min bikram, phew! Ta hand om er! Kram carro

2011-01-13 @ 10:21:43
Postat av: sara ♥

Hej GODING! visst var det härligt att ses, alldeles för sällan! Va kul att du också är med på utmaningen. Visst är det jobbigt att hålla sig från socker?! jag är drottning av småätande så jag får stoppa mig själv hela tiden. Puh!

2011-01-14 @ 02:54:01
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0