Something is up

Det brukar vara lätt som en plätt att få tag på en taxi I Shanghai. Jag har hört siffror om att det finns hela 45 000 färgglada taxibilar i Shanghai. Men inte nu, det kinesiska nyåret verkar göra att antalet taxibilar minskat markant.






Something is upmed taxibilarna i Shanghai. Jag tror att det beror på det kinesiska nyåret, många taxi-chaffisar har redan lämnat staden för deras årliga resa hem. Jag gillar det inte.

 

 

Först och främst verkar de gamla hederliga chaffisarna ersatts med mindre duktiga förmågor. De förstår inte vad man säger och de hittar inte. Gahhh, igår höll jag på att få spel när jag skulle från kontoret till yogan, helt plötligt gjorde taxin en u-sväng och körde åt motsatt håll än dit vi skulle. Då min kinesiska inte är den bästa gick konversationen "-jag vet var vi ska", "- nej, du vet inte. Jag vet var vi ska". Så höll vi på, fram och tillbaka. Jag hade rätt.

 

 

Det värsta är dock att det knappt går att få tag på en taxi. Igår jag när skulle hem från yogan kom det inte en enda taxibil. Det regnade inte och klockan var 9 på kvällen, det borde vara lätt som en plätt att få taxi. Det hela slutade med att jag fick gå 1,5 timme för att komma hem, inte en enda taxi såg jag på hela vägen. För dig som kan Shanghai kan jag tala om att jag gick från Huashan lu till Xintiandie, dvs genom hela innerstan. Inte en enda ledig taxi. Inte en!

 

 

Nä som sagt, something is up med taxibilarna i Shanghai och jag gillar det inte!

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Lollo

morr!! tur att jag bara åker metro..

2011-01-26 @ 23:53:14
URL: http://shanghaiflickan.blogg.se/
Postat av: sara ♥

Verkligen, detta var INTE kul!

2011-01-27 @ 05:16:40
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0