Res-drömmar


Denna jordglob fick följa med hem från Sverige, känns sååå oss. Nu ligger den på matbordet och lockar fram drömmar om att resa jorden runt.

 

 

Micke och jag är inte kloka, vi hinner inte ens komma hem från en resa förrän vi planerar nästa. Jag har så många res-drömmar för 2011 att jag knappt vet var jag ska börja. Samtidigt har jag ett mycket klart och tydligt mål över hur mycket pengar jag ska spara ihop under samma år. Dilemman…

 

 

Några resor för 2011 är redan spikade dock. Först ut är en 6 dagars vandringstur i södra Kina över kineisksa nyåret (första veckan i februari). Vi har fixat en guide som ska lotsa oss genom djunglar och risfält, sova ska vi göra i byar hos minoritetsfolket. Hoppas på en riktigt genuin naturupplevelse och riktigt mycket motion. Med oss tar vi Shanghia-vännerna Caroline och Chrille så det kan inte annat än att bli en toppensemester. På res-schemat står även några sommarveckor i Sverige. Vi är bjudna på 2 två bröllop i var sin ände av sommaren så vi planerar att ta två vändor om Sverige istället för en.

 

 

Mina andra res-drömmar är Japan, Bali, Tibet, Kambodja, Sydkorea, Indien, Harbin (norra Kina) och Mongoliet. Kan även tänka mig en sväng om Thailand. Att få in alla under 2011 vore att önskedrömma men hoppas att hinna med dem alla innan vi lämnar Asien. Minst en resa blir det i oktober när vi har långledigt från jobbet, ska bara välja först :-).

 

 

Vad drömmer du om?

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: frida

jag drömmer också om italien har varit dår så mycket med lastbil men skulle också vilja se landet som tyrist. har ett par dagar i venedig sen innan och det är otroligt fint...

sen drömmer jag om att se shanghai och hur ni har det..

jag drömmer om thailand och australien med

sen drömmer jag också om en vinter i norrland med norrsken och allt vad det innebär... norrsken hamnar högt på min lista över det vackraste jag sett

kram

2011-01-06 @ 08:43:22
Postat av: Anna

Jag drömmer om New York, Kenya, Italien, Nederländerna, Frankrike, Malta, England, Berlin... och samtidigt lever jag en dröm i Köpenhamn

2011-01-06 @ 10:03:57
URL: http://annaibyen.blogspot.com
Postat av: Malin W-H

jag drömmer om att surfa på ett blått hav i någon del av välden..

Jg drömmer om en resa till Italien igen, Nya Zeeland, Island, Irland och klart Azorenrna!

kram

2011-01-06 @ 12:48:00
Postat av: sara ♥

Åh vad härligt att höra om era drömmar. Tillsammans når vi ju nästan jorden runt :-)

2011-01-07 @ 02:23:47
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0