Ovan sängen


Ovanför vår säng har vi placerat den gamla kinesiska fönsterluckan som vi hittade i en rörig lagerlokal i höstas. Bokstäverna köpte jag på panduru  i somras och målade dem vita innan jag tog med dem till Shanghai. Micke har inte godkänt nuvarande uppsättning, har du ngt annat förslag på vad man kan ha i luckan?





Är det bara jag eller får du också prestationsångest ibland?! Jag älskar att surfa runt bland inredningsbloggar och för det mest agerar de som lovely inspiration. Men så ibland, som just nu så ger de mig bara prestationsångest. Varför kan inte jag ha det lika fint hemma hos mig?!  Hur tusan hinner de möblera om 2 gånger i veckan?! Hur hinner de shoppa alla nya snygga prylar?! Och hur har de råd?! Puh, jag blir galen och totalt insnärjd i komsumtionsfällan. Jag vill ha nytt!!! Köpa, köpa, köpa NU! Men så vill ju resa och nå mitt spar-mål för 2011 och betala av min studieskuld och ha råd med lunch även sista dagen i månaden...


Anyway, nu till saken. Micke har inte godkänt min "ovanför sängen piffning". Han tyckte inte att det blev bra med bokstäverna. Har du något tips på vad som kan hänga där istället? Hjärtat får vara kvar och då har jag en tom lucka kvar. Tips någon?





Kärlek
Sara



Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag förstår PRECIS vad du menar med prestationsångest. Särskilt efter att ha varit hemma hos vännerna i Sverige i jul :( Det är som ett ständigt grått rökmoln i min hjärna, det här med inredning. Längtar såå mycket till vi har ett eget litet hus eller lägnenhete någonstans som jag kan få ta mig an. Men tills dess.. se och sukta!



Jag tycker din initiala idé med en bra bild på er i luckan är den allra bästa. En svartvit kanske? Du har ju massa fina bilder som du haft uppe på bloggen, så det kan ju inte vara så svårt :)

Kram!

2011-01-09 @ 10:13:46
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag förstår precis vad du menar! Själv är jag redan lite nojig för att visa upp mitt rum för nästa person som ska hyra det... Hyfsat knasigt då det inte är jag som möblerat det.



Mitt tips är att behålla bokstäverna men ställa dem tillsammans framför fönsterluckan (till höger) istället

2011-01-09 @ 10:41:12
URL: http://annaibyen.blogspot.com
Postat av: Malin W-H

ååå jag vet precis vad du menar.... man vill ha allt det där man ser i tidningarna, ändra efter hand... men ja, det kostar massor :-(



Jag tycker det är fint det du har gjort ovanför sängen... men annars kan du testa om M och S sitter i ramen i vars ett fönster så att säga. och lägg hjärtat bredvid. Kanske blir godkänt! :-)



kramen

2011-01-09 @ 17:14:49
Postat av: christin

Du är inte ensam!!!

Hur har de råd? Hur hinner de? Och hur hinner de dessutom blogga och fota? Det är ganska skönt att skära ner på bloggläsandet...bättre med livsstilsbloggar som din än de rena inredningsbloggarna. Dom känns ärligt talat inte så äkta...



Att ha något svartvitt foto vore fint! Men kanske något färgglatt vid sidan om? En turkos vas? Något lite oväntat, nån liten sak, som får en att haja till.



Lycka till!

Kram!

2011-01-09 @ 17:34:44
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: Lollo

Jag tyckte det blev superfint!!:D Kan du inte tipsa om dina favorit-inredningsbloggar?(:

2011-01-09 @ 19:45:46
URL: http://luyisi.blogg.se/
Postat av: Fnulan

Å FINT!!!!!!

2011-01-09 @ 21:28:16
URL: http://fnulan.se
Postat av: sara ♥

Åh vad SÖTA ni är! Skönt att höra att jag inte är ensam om min ångest! Men hjälp vad den kan bita tag i mig! Tusen tack för alla tips, jag funderar vidare och återkommer!



KRAM

2011-01-10 @ 04:30:51
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0