Vinprovning på Napa


Undertecknad på the Wine Sign Experience



Vinprovningen hölls på restaurangen Napa. I Napas källare ligger det ca 800 flaskor vin på lagring. 57 Jiangyin Lu nära Huangpi Lu.





Igår var vi på vinprovning på restaurangen Napa, en väldigt trevlig sådan och en aning annorlunda mot "vanliga" vinprovningar. Provningen vi gjorde ingick i conceptet, the Wine Experience och går ut på att "vetenskapligt" identifiera vilken vintyp man är. Power points, röst-dosor och en vinexpert från Schweiz var det som krävdes för att ta redan på vilken vintyp man tillhör. Ja, också sex väldigt olika viner så klart. Det var en riktigt trevlig, intressant, lärorik och rolig vinprovning som jag verkligen kan rekommendera! Bland oss fyra provare hade vi två sensuella vindrickare, en trendig och en äventyrlig. Micke och jag var båda sensuella :-). Med sig hem fick vi en besrivning av sin personliga vin-profil, förslag på druvor och ca 10 vinflaskor rekommenderade. Vi kommer utan tvekan att försöka få tag på vinerna vi blev rekommenderade!


Vinprovning för fyra på Napa kostar 500 kr per person och då ingår 1,5 timmes provning, 6 fina vinflaskor, en vinexpert och en vinanalys. Helt klart värt pengarna tycker jag!




Kärlek
Sara

Kommentarer
Postat av: Christin

Jag dricker i princip inte. Tycker inte om smaken på direkt någonting och känner inget sug. Men det verkar så trevligt att gilla vin... Alla tjejer pratar om det. Kan jag lära mig? Eller är det bara onödigt, typ som att lära sig röka? ;D

Kram!

2011-02-26 @ 10:23:04
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: Anonym

Vin är inte alls som cigg! Inte dåligt för hälsan och myyycket godare. helt klart värt ett försök till :-)

2011-02-27 @ 13:53:40

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0