Världens bästa restaurang


Noma bjuder förutom på nordiska smaker även på nordisk inredning. Snyggt! Foto Ditte Isager

 

 

 

 

Idag fick jag nys om att den danska restaurangen Noma har blivit framröstad till världens bästa restaurang och jag blev helt plötsligt sugen på att flyga hela vägen till Köpenhamn för att testa :-). Förutom danska Noma så ligger två Svenska restauranger på top 50 listan :-). Personligen tycker jag att det är riktigt kul att det nordiska köket får sådan fin publicitet.

 

 

Kina lyckas tyvärr inte ens nå top 100 listan (men undantag från HongKong). Efter att ha bott i Kina två år kan jag förstå det, nivån är generellt lägre här (och billigare). Vad jag däremot hoppas på är att ryktet om det nordiska köket ska sprida sig ända vägen till öst. I Shanghai finns det ännu ingen restaurang som bjuder på nordiska smaker vilket egentligen är konstigt då alla andra kök verkar vara representerade i denna jättestad. Kineserna är förvisade att tro att det enda Norden har att erbjuda är IKEAs köttbullar med pulvermos.  Så nu lämnar jag ut en affärside jag hoppas att någon nappar på, att starta en nordisk restaurang i Shanghai.

 

 

 

Kärlek

Sara

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Om jag var rik(are) hade jag testat den direkt!



Vackra bilder som verkligen ger den nordiska känslan. Trodde först det var en restaurang i Shanghai och var då djupt imponerad att det lyckats flytta ALLT det nordiska dit, men tydligen inte.



Bra affärsidé.

2011-02-10 @ 09:05:56
URL: http://annaibyen.blogspot.com

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0