Restaurang-marknaden


Ett av helgens fynd är dessa drycksglas, 45 kr för 6 stycken. Vi kom hem med 24 glas. Hemma hos oss så verkar det som att det aldrig finns rena glas och hitills har vi bara jobbat med udda par. Nu kan vi duka till 10 personer med samma glas. Viktigt, viktigt ;-)





Raderna tornar upp sig på restaurangmarkanden och jag springer runt i nya brillorna!

 

 

 

En av Shanghais roligaste marknader måste vara restaurangmarkanden. En fyra vånings-butik fylld med allt man kan tänka sig för en restaurang. Skålar, bestick, storköksugnar, VIP-avgränsare, kockhattar, knivar… Det finns ingen hejd på denna marknad. Dessutom är det billigt, riktigt billigt. Vi var där i helgen för att uppdatera oss på dricksglas-fronten. Dricksglas hittade vi, tillsammans med en hel del annat bland annat med hushållets första brödkniv. Hihi, M och jag har bott tillsammans i tre år utan att äga en brödkniv. Men nu så!

 

 

För dig som bor i Shanghai och som vill fylla köksskåpen med något annat än IKEA-prylar så är restaurangmarknaden ett måste. Billigt och med ett enormt utbud. Enligt mig så är även kvaliteten ok. Vi köpte våra tallrikar där för snart två år sedan och hitills är det bara en liten tallrik som blivit skadad.  

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, jag vill också dit! Var ligger den?

KRAM!

2011-02-17 @ 12:29:16
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: Linda - Mitt liv i Grekland

Åh jag vill me...fusk!

2011-02-17 @ 23:25:28
URL: http://dotlc.blogg.se/
Postat av: sara ♥

Hanna, jag har bara adressen på kineisksa men du kan få visitkortet. Påminn mig!

2011-02-18 @ 02:05:23
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Johanna

Läser din blogg nästan varje dag och drömmer om Shanghai! Vi flyttar - jag, min man och vår dotter på 8 månader - i april. Nästa vecka åker vi på pre visit - måste till restaurang marknaden förstår jag!! Får jag önska ett fotografi på kinesiska adressen som du kanske kan maila?

Stort tack på förhand!! :)

2011-02-18 @ 09:56:39
Postat av: Sabina

Hejsvej!

Vilket område ligger restaurang-marknaden på? :)

2011-02-19 @ 11:56:28
Postat av: sara

Vänner, nu ligger adressen här: http://lifeinshanghai.blogg.se/2011/february/restaurangmarkanden-adressen.html



Johanna, hoppas att ni får en bra pre-visit! kul att du hittat hit! :-)

2011-02-20 @ 05:19:02
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0