Meningen?

Igårkväll gjorde vi det som alla svenskar gjorde för ett halvår sedan, vi tittade på "så mycket bättre". Ett sådant program, det gick rätt in i mitt hjärta! Hihi ni skulle sett mig när September sjöng Teddybjörnen Fredriksson, tårarna fullkomligt sprutade. Jag skyller på att allt som har med Sverige att göra blir lite extra känsligt för denna utlandssvenskan.

 

 

Jag befinner mig faktiskt i en liten Shanghai-dipp och börjar känna att Shanghai inte har så mycket att ge mig längre. Shanghai är mästare att bjuda på nyöppnade restauranger och billig shopping men jag börjar som sagt tröttna på dessa ytliga nöjen. Jag längtar efter djupa realationer, människor jag verkligen älskar och samtal om livet. Vissa har vi många härliga vänner här men de vi kännt över 1,5 år kan jag räkna på en hand. Då blir det inte heller samma djup i relationerna. Om du frågar mig så är det just detta som är det mest negativa med att bo i Shanghai, ytligheten. Nu ska jag försöka damma av mig dessa negativa tankar och lägga all min energi på den yoga-klass som väntar på mig. 1,5h njutning hoppas jag på (och gärna en insikt om livet)!

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hohoho, jag kan komma med djup och allvar så när jag har rest hem lär du längta tillbaka till ytligheten ;-)

2011-02-10 @ 12:04:05
Postat av: sara ♥

Hahahaha, det låter som en plan Charlotte!

2011-02-11 @ 02:33:13
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0