Måndagsplanering


Micke och jag är två res-junkies, det är bara att erkänna. Denna jordglob flyttade ut till vardagsrummet i helgen och minskar inte direkt reslusten. Jordglobeln var min examenspresent från mamma och är bara såååå snygg, eller vad tycker du?! De svarta plopparna är platser Micke och jag besökt.

 

 

 

Måndag morgon och en hel ny vecka framför oss. Lite trevligt är det ändå, med måndag :-). Micke och jag har redan lite smått och gott inplanerat denna vecka, bland annat en trevlig dinner tillsammans med Mickes chef med fru. Jag vet också att min gamla Shanghai-vän Ellinor som numera bor i Amsterdam kommer hit på fredag. Hoppas så klart på att få träffa henne!

 

 

Annars så planerar jag på att få en resa köpt denna vecka. Vi vill åka iväg på en långweekend i April (röd dag i Kina) och har under helgen försökt bestämma resmål. Just nu är vi nere på två alternativ, cityweekend i Seoul, Sydkorea, eller beachlife i Hainan, Kinas Hawai. Vi har hört riktigt gott om Seoul och vi vill verkligen se Koera men egentligen är vi inte så sugna på storstad, dessutom är det fortfarande ganska kallt i Korea i April. Hainan sägs vara ganska tacky men där ska finnas många lyxiga resorts som bjuder på sol, bad och avslappning. I drömvärlden hade vi levt beachlife i Korea :-). Just nu lutar det åt Hainan men vi får se, var hade du åkt om du hade fyra dagar över?

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken underbar jordglob! Vet du var din mamma köpte den? Jag skulle gärna vilja köpa en likadan.

2011-02-21 @ 07:37:50
Postat av: Anna

Fyra dagar i april? Skagen, Bornholm eller Stockholm (jag är inte så flygbenägen så får bli något i "närheten")

2011-02-21 @ 09:28:52
URL: http://annaibyen.blogspot.com
Postat av: Christin

Åh jag ska till Seoul i sommar ( även om jag hoppas att det ligger i SYDkorea ;) ) så därför tycker jag att ni ska åka dit o reka. Kommer ha ungefär 4dagar oxå, men det är väl risk för regn ist för kyla. hoppas att ni väljer det så jag får många tips! :)

Ps jordgloben var jättefin!

2011-02-21 @ 11:46:51
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Postat av: Fnulan

Man blir lite avundsjuk.....

2011-02-21 @ 15:34:10
URL: http://fnulan.se
Postat av: Linda - Mitt liv i Grekland

Åh så svårt...city eller strand, shopping eller sola, storstadspuls eller bad?! Ne för svårt...jag vill ha båda! :)

2011-02-21 @ 18:40:05
URL: http://dotlc.blogg.se/
Postat av: RESESNACK

Åh, jag hade gjort mycket för en sån glob. Du vet inte vart man kan hitta den?

2011-02-21 @ 21:20:17
URL: http://res.se/blogg/resesnack/
Postat av: Caroline

Jag hade lätt valt Seoul! Vill jättegäääärna se sydkorea efter allt jag har hört. Hainan verkar va ganska b faktiskt.. Men visst, är man ute efter strandhäng är det ju alltid ett alternativ!

2011-02-22 @ 00:19:13
URL: http://carolinedahl830514.wordpress.com
Postat av: sara ♥

Jordgloblen kommer är köpt på akademibokhandeln, vet inte om de fortfarande har kvar den. Har sett den på fler ställen, bland annat på illum I Köpenhamn.



Christin, JA SYDkorea. hihihi, jag blandar alltid ihop dem! Kul att du ska dit I sommar, ska du även till Shanghai?!



Ja, har oxå hört att hainan är B. vi tänkte I så fall checka in på en lyxig resort och stanna där. men vi kan inte riktigt bestämma oss, i-landsproblem på hög nivå!



KRAM

2011-02-22 @ 02:51:30
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0