Hur e det med dig?



Visst är det vackert med tulpaner?! Dessa står i vår hall och skickar ett liten hälsning att våren är på väg trots att den känns långt bort.

 

 

 

Pust, idag har varit en jobbig dag. Du vet en sådan dag när man bara hinner sticka in en tå på kontoret och sedan är kaoset i full fart. Den senaste tiden har det varit ganska lugnt på jobbfronten för mig så jag är inte van vid att stressa runt hela dagen. Ska inte klaga dock, hellre stress än tristess :-).

 

 

Ikväll ska jag dock bara koppla av och mysa tillsammans med tjejerna, det står bokklubb på schemat och denna gången är det Carro som står för maten. Jag är övertygad om att det kommer att bli en supertrevlig kväll och jag är sjukt redo för att dela en flaska vin och prata strunt. Ja, också prata lite böcker också, såklart. Men mest strunt :-).

 

 

Hur ser din dag ut kompis?! Är den stressig/lugn/tråkig/rolig/vild/? Kanske händer det något speciellt? Hade varit kul om du ville lämna en liten hälsning!

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Malin W-H

Hej vännen!

Låter som en dag på mitt jobb... hihi

Idag skulle jag tränat, men dagens huvudvärk sam NEJ. Så nu blev det hem och bara vila sig. Funderar på att ta hand om disken och tvätten istället.... fy vad man blev sugen på att träna ändå nu ändå. Ingen jätte spännande dag här hos lilla mig!

Ha en mysig kväll.

kramen

2011-02-16 @ 17:28:52
Postat av: Anna

Egentligen håller jag med dig om att hellre ha mycket att göra på jobbet än ingenting alls. Men efter att ha jobbat 60% mer än vanligt i december, inkl. stressigare arbetsdagar, vet jag inte om händelselösa februari är så fruktansvärt tråkigt ändå. Hellre uttråkad än magsår ...

2011-02-16 @ 20:20:36
URL: http://annaibyen.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

I går fick min man fråga om ett utlandskontrakt om 2 år i shanghai och även om vi vetat detta en tid är det ganska omtumlande...vill egentligen bara hälsa att jag läser din blogg nästan varje dag. Du hjälper mig i mitt beslut om jag skall våga säga upp mig från jobbet och dra...

Tack för en fantastisk inspirerande blogg!



Hälsningar Elisabeth

2011-02-16 @ 22:07:20
Postat av: sara ♥

Kul att höra om din dag Malin, även om huvudvärk låter sådär.



Anna, antar att den gyllene medelvägen är det bästa :-)



Elisabeth, tack för dina fina ord om min blogg. Sååå kul att ni planerar att flytta hit. det är ett stort beslut att ta och väldigt omvälvande men jag tror inte att ni kommer att ångra er! :-)

2011-02-17 @ 04:44:45
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Anette

Onsdagen var normaltempo på jobbet. Vädret i Skåne är ett par sedan helgen minusgrader och riktigt isande blåst. Inget mysigt ridväder så jag har skolkat från det, men hästen tycker heller inte om det. Så det blev bara det vanliga igår, ta hand om alla djuren, fixa mat och så gav jag mig på att baka morotskaka i långpanna. Det tog tid, riva morötter, citronskal, hasselnötter.... Får göra den klar ikväll med smeten ovanpå. Hoppas att den blir god, trots att jag upptäckte i morse att jag glömde kanelen som skulle varit i smeten...

Nu är det nya tag på jobbet och ikväll säljer jag hästfoder i min foderbutik. Hoppas på många kunder.

Tisdagskvällen var riktigt lyxig. Då blev jag bjuden på Jägersrotravet på trerättersmiddag i VIP-rummet. Trevligt sällskap, god mat och lite roligt spel på hästarna (det var dock lite synd om hästar och kuskar i detta blåsväder). Vann tillbaka insatsen några gånger, men det blev ATG så fick mer än jag fick, dock bara 120 kr...

Kram.

2011-02-17 @ 09:27:30
Postat av: Charlotte

Här kommer en vårhälsning (fast det blivit vinterkyla igen...) från Skåneland: Allt är bra, jag jobbar lite mer än heltid så det blir långa dagar. Jag har gått med i jobbets stegtävling men riskerar att bli sist, jag bara jobbar och hinner aldrig motionera något. Men nästa vecka är det semester! Jag ska förstås in och jobba två dagar bara för att hinna ifatt lite men det är ju ändå lyxigt med semester :) Jag börjar verkligen längt efter min Shanghairesa...



2011-02-17 @ 17:10:58
Postat av: annelie berg

Åå idag har vi haft en toppendag verkligen! Tog en härlig lunch i stan och en liten shoppingrunda. Väldigt skönt så här efter allt pluggstress :)



Skönt att träffa tjejerna och vad trevligt med en bokklubb, glad man blir av att läsa! :)

2011-02-17 @ 21:29:03
URL: http://annelieberg.se
Postat av: sara ♥

Anette, det låter vettigt att inte rida I det vintervädret! Hoppas att ni får lite värma snart!



Charlotte, åh nu är det inte så långt kvar! ser verkligen fram emot ert besök!



Anneliw, låter som en helt perfekt dag!

2011-02-18 @ 02:12:13
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0