Val-frulle


dn.se




Dagen efter valdagen, går det att vara bloggare utan att kommentera valet? Micke och jag smög upp lite tidigare än vanligt och åt "val-frukost" med andra nyfikna svenskar. Vi satt på Amokka cafe med våra laptops och analyserade siffror. Jag kan tala om att om alla svenskar röstade som svenskarna i Shanghai hade det inte blivit någon minoritetsregering. Det verkar som att vi utlandssvenskar generellt är av den blåa sorten :-).

 

 

Jag gick dock från val-frukosten med en liten bekymmersrynka i pannan. 9,5% av skåningarna gav sin röst till SD. Hur tusan är det möjligt?! Vem är idioterna bakom de rasistiska 9,5 %?!

 

 

 

Kärlek

Sara



Kommentarer
Postat av: Maxiander - A

Tjabba!

Frulle gott, val-frukost, bra? :)



Allt väl?

/A

http://www.maxiander.se

2010-09-20 @ 20:20:50
URL: http://www.maxiander.se
Postat av: Charlotte

Att det är idioter som röstar på Sd är jag överens om men samtidigt hade dessa idioter inte röstat på Sd om inte alla nedskärningarna ägt rum. Det är pressade och utsatta människor som röstar på rasistpartier.



En stark gemensam välfärd är det bästa botemedlet mot rasism. Den rike måste alltid dela med sig för att slippa den fattiges börda. Delar man inte med sig...ja då får man tåla fattigdomens negativa effekter.

2010-09-20 @ 21:19:36
Postat av: Freedomtravel

Nåt har hänt i Sverige som inte är positivt...

2010-09-20 @ 22:30:46
URL: http://www.freedomtravel.se

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0