Tankar om väder

foto by Micke

 

 

 

Idag smattrar regnet mot rutorna i Shanghai. Mysigt, ger lite höstfeeling trots att det fortfarande är över 25 grader utomhus. Det är lustigt hur min tankar om väder förändrats. Innan jag flyttade till Shanghai var jag av åsikten att det inte kan vara för varmt. När jag bodde i Australien var 40 grader skönt beachväder, likaså när jag jobbade på Filippinerna. 35 grader i Shanghai är bara jobbigt. Lika jobbigt som en kall slaskig vinterdag i Skåne. Sommaren i Shanghai ger inte utrymme för något annat än svettig värme. Inga svala vindar, inget hav att svalka sig i. Man är fast i en varm klibbig sörja. Så en regnig dag får mig att tänka "skönt, då blir det lite svalare". En omöjlig tanke för 1,5 år sedan.

 

 

Längar lite efter hösten, den kommer i slutet av november. Vi har haft sommar (över 30 grader) sedan i maj. Min svenska kropp är inte vad vid så mycket sommar, den längtar lite efter en varm skön kofta att gosa ner sig i. Den meningen kommer jag få äta upp i februari, då kommer jag längta efer sommar igen.

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0