Dagen innan avresa

Mitt oktoberprojekt. Hittade detta gamla fönster i "möbel-lagret" vi besökte förra veckan. Kärlek vid första ögonkastet och nu ska den få hänga ovanför våra säng med två fotografier i. Projektet är att finna rätt foto, på Micke och mig ska de vara, i svart-vitt.

 

 

 

 

Hej godingar! Tittar in en snabbis för en liten onsdags-uppdatering. Regnet smattrar i Shanghai och det blir tydligare för varje dag som går att sommaren är över även här. Temperaturen är nere mot 20 graders strecket och för första gången sedan i maj behövs en tunnare jacka. Det känns helt rätt att vi drar mot varmare Vietnam imorgon och peppar och själva med en sista dos sol och värme innan vintern.

 

 

Så här sista dagen innan avresa står det så klart packning på schemat. Likaså ett sista hårt träningspass innan semestern (jag tenderar att ta träningspaus när jag semestrar). På jobbet är det sista dagen jag jobbar tillsammans med min chef då hon går på mamma-ledighet nästa vecka. När vi är tillbara från Vietnam är min chef istället en västerländs man vid namn Frank. Känns faktiskt riktigt bra att få en västerländsk chef, det har jag längtat efter! Som avslutning ska jag ha ett utvecklingssamtal med "gamla" chefen idag. Här får man betyg som löneutveckligen grundas på så känns nästan lite nervöst. Min kinesiska chef har en stor dos av den berömda kinesiska ärligheten så jag förväntar mig en o-censurerad version av hennes åsikter om mig. Hjälp!

 

 

Kärlek

Sara

 


Kommentarer
Postat av: annelie berg

Hoppas samtalet går bra och ha en trevlig resa!

2010-09-29 @ 11:56:04
URL: http://annelieberg.se
Postat av: sara ♥

Tusen tack annelie!

2010-09-29 @ 13:15:08
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: annelie berg

Jag satt och googla på Shanghai (har lite planer o letade hjälp) så hittade jag hit. Toppen! Jag kommer absolut följa dej från o med nu så tröttna inte! :)

2010-09-29 @ 13:24:45
URL: http://annelieberg.se
Postat av: Caroline

Vilken fin fönsterram! Ska absolut besöka det där möbellagret snart för att piffa till vår lägenhet! Hoppas att ni får en riktigt trevlig resa till Vietnam!!

Kramar

2010-09-29 @ 15:47:34
Postat av: Charlotte

Det går säkert bra på utväderingen :) Hoppas ni får en härlig semester i Vietnam!

2010-09-29 @ 16:25:42
Postat av: Ida

Puss och kram och hoppas ni får en härlig semester! Saknar dig min vän och längtar till jul när vi ses igen.

2010-09-29 @ 17:11:12
Postat av: Marie

Lycka till på utvärderingen! Härligt att få höra vad man gör bra och vad man kan utveckla!

2010-09-30 @ 01:20:32
URL: http://marielsworld.blogg
Postat av: sara ♥

Tack for era gulliga kommentarer vanner!

2010-09-30 @ 03:47:46
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: hanna

hoppas att samtalet gick bra! Jag har mitt efter semester, men kanns ganska ok. Har varit sa kort tid och min kinesiska chef ar ganska vasterlandsk i stilen.

Ramen ar fantastisk! Jag maste verkligen till det dar mobelstallet! Ha en underbar semester nu!

2010-09-30 @ 13:06:45
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0