Tvätt-tid

foto by Micke





Kineserna gillar att hänga tvätt. De hänger tvätt överallt. Tröjor, kallingar, täcken, trosor, byxor, strumpor allt får torka ute i det fria. Jag förstår kineserna, finns det nått som doftar bättre än tvätt som fått torka i friska luften?! Dock ställer jag mig något skeptisk till att torka tvätt på trottoaren, 1 m från lastbilar med svarta avgaser. Vi torkar tvätten i gästrummet.

 





Uppdatering från kommentarsfältet och min mycket kunniga bloggkollega Krister: En stark anledning till att de hänger ut tvätten är att de SOLAR tvätten. Dvs solistålarna tar död på bakterier anser de. Det är alltså inte bara för att få tvätten torr. När det är soliga dagar hänger de därför ut även torra lakan och kläder just för att "sola" dem.



Kärlek

Sara



Kommentarer
Postat av: Krister i Beijing

En stark anledning till att de hänger ut tvätten är att de SOLAR tvätten. Dvs solistålarna tar död på bakterier anser de. Det är alltså inte bara för att få tvätten torr.



När det är soliga dagar hänger de därför ut även torra lakan och kläder just för att "sola" dem.

2010-09-14 @ 11:18:51
URL: http://kristeribeijing.blogspot.com/
Postat av: Freedomtravel

Intressant kommentar av Krister. Hade ingen aning om det, men det kan ju förklara en del...

2010-09-14 @ 21:07:25
URL: http://www.freedomtravel.se

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0