Möbler i drivor.


Dålig bildkvalitet men dock. Möbler överallt!





Förra lördagen hade vi en klassisk Shanghai-upplevelse. Kittade med en adresslapp till en möbeltillverkare hoppade vi in i en taxi på väg mot lite helg-shopping (vad gör man annars i Shanghai). Hörsägen skvallrade om en gigantisk lagerlokal överfull av kinesiska möbler och buddah-huvuden. Vi blev avsläppta mitt i ingenstans omgivna av skitiga plåthus. Hihi, både vi och taxishaffisen såg lite lagom förvirrade ut men det skadar ju inte att kolla in läget.

 

Det visade sig att om man bara vågade sig in i det som såg ut som ett litet, litet plåtskjul så öppnade sig en gigantisk lagerlokal med möbler i drivor. Skulle tippa på att lokalen var 200m lång, 50 m bred och 5 m hög och totalt igenproppad med möbler. Man fick kryssa sig fram genom smala dammiga gångar och väja för en och annan hund. Hihi, helt galet ställe. Men hjälp så många fynd! Kinesiska möbler, lampor, gamla dörrar, ramar, plåtburkar, koffertar, buddah-statyer… Det fanns inget hejd på stället. Dessutom kan man få egenritade trämöbler gjorda. Om vi handlade?! Ehhh JA! Om vi återkommer?! Oh yes, men då med några egenknopade ritningar :-).  

 

 

 

Kärlek

Sara



Kommentarer
Postat av: Hanna

Häftigt och KUL!

hur var prisläget? Fick ni pruta ihjäl er eller var det något sånär fasta priser?



En adress vore fint.. :) Har inte mycket plats att köpa möbler till just nu, men har varit ute efter lite gamla speglar och smågrejjer, så kanske värt att kolla in! Eller bara ta en utflykt!

2010-09-26 @ 16:37:38
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: Freedomtravel

Waow! Ska bli intressant att se vad det blir!

Kommer att tänka på en kompis som jobbade ett år bland indianer i Sydamerika. När hon behövde möbler skickade hon till en indian som kunde snickra. Mitt i den sydamerikanska djungeln plockade han fram en IKEA-katalog och bad henne peka. Och sen snickrade han... ;)

2010-09-27 @ 21:50:31
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: sara ♥

Hanna, jag kan maila dig adressen, jag har bara ett visitkort på kinesiska.



freedomtravel, hihi låter komiskt!

2010-09-29 @ 13:13:36
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej Sara!



Jag är sugen på att besöka denna lagerlokal. Du får jättegärna maila adressen.



Tack för en alltid så inspirerande blogg!



Hls från Anna

2011-01-09 @ 09:34:41
Postat av: Ulrika Torstensson

Hej skulle du kunna tänka dig att maila adressen till lagerlokalen till mig.



Tack för alla tipps!!



Ullis

2011-08-19 @ 04:13:39
Postat av: ANETTE OLAUSSON

Hej ,hitta din dida när jag googla på inredningsbutik i

Shangai. Skulle du kunna tipsa mig om många bra butiker som är värda ett besök. Vi bor på Pudongsidan

2011-10-22 @ 11:36:24
Postat av: Lovisa

Hej Sara,

Fin och bra blogg! Finns det mojlighet att skicka mig adressen till detta stalle?



Mvh,

Lovisa

2012-02-01 @ 06:19:25

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0