Enjoy din söndag!


Idag har Shanghai bjudit på 20 grader och sol. Hösten är verkligen bästa tiden att besöka Shanghai! Vi åkte över till Pudong för att shoppa men tog en detour ner till floden för att njuta av solen.




När man besöker Haungpi river som rinner rakt igenom Shanghai står man vanligtvis på andra sidan floden (Puxi) än där vi stod idag. Bakom oss finns nämligen Shanghais coolaste skyspapor.





Söndagskväll och jag sitter uppkrypen i soffan invirad i min vita badrock och väntar på att älsklingen ska komma ut från köket med en kopp te och en liten chokladbit. Mysigt värre! Helgen har varit riktigt bra och har bjudit på allt från lite shopping till middag med vänner.



Idag har vi varit på utflyckt till andra sidan floden, Pudong. Vi är nästan aldrig i denna del av stan och det var kul att påminnas om alla coola skysprapor som faktiskt finns i Shanghai. Vi har varit i Shanghai så länge nu att vi nästan blivit hemmablinda. Huvudsyftet med vår tripp till Pudong var det stora shoppingcentret Super Brand Mall, både M och jag behöver uppdatera våra höstgadrober. Jag måste säga att jag var ganska besviken på utbudet, inte ens HM hade några plagg som lockade mig. Efter x antal provade plagg kom jag tillslut hem med ett par byxor och en tröja.



Nu mina fina kommer mina chokladbitar, enjoy din söndag!





Kärlek
Sara

 


Kommentarer
Postat av: Johanna S

Blir mer och mer sugen pà Shanghai. Hur blir det med internet eftersom jag màste ta arbete med mig?

2010-11-07 @ 15:18:37
URL: http://www.vardagpasicilien.blogspot.com
Postat av: Mia

Hej Sara

Sri Lanka calling!

Tittar runt på dina bilder, vilken bra kamera du verkar ha,jag tar mina bilder med en vanlig digital(enkel att ha med) men den tar inte så bra bilder när jag jämnför med vissa bilder.

Ska kanske köpa kamera när vi i början av december åker på resa till Singapore, har du något kamera tips?

Mvh

Fru Björnsson på ön

2010-11-08 @ 03:57:48
URL: http://srilankainmyheart.blogg.se/
Postat av: sara ♥

Johanna, internet funkar bra I Shanghai. en del nyhetssidor är blockade samt youtube och facebook. Men man borde kunna jobba ändå :-)



Mia, vi har en systemkamera, NIKON 5000 nånting. jag måste erkänna att det är min sambo som står för tekniken. jag fotar bara och är glad för att bilderna blir så bra :-)

2010-11-08 @ 09:16:16
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: annelie berg

åå så mysigt :)

älskar verkligen shanghai!

2010-11-08 @ 10:22:20
URL: http://annelieberg.se

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0