Vardagsliv


En sjukt god veg-paj. Broccoli, svamp, tomater och valnötter.



Elle på kinesiska, dock med en scandinavisk touch.





Jag vet inte varför, men denna veckan händer inget kul alls. Jag tror att det är vardagen, den börjar verkligen komma till Shanghai nu. Min onsdag spenderade jag hemma. Jag bakade en paj, umgicks med kärleken och bläddrade i Elle Decoration. Som i Sverige, typ. Förutom att jag inte kunde läsa Elle, bara titta på bilderna.

 

 

Jag gick och handlade till min paj också. Jag tycker inte om att handla i Shanghai! Förutom att det tar evigheter att ta sig till butiken och att det är sjukt trångt när man väl är där, så går det aldrig att få med sig allt man behöver hem. Igår fanns det varken köttfärs eller havregryn. Så då står man där i den svettiga butiken och planerar om, med en tung jobbväska över axeln. Nej, ge mig lite Shanghai-glamm och ett glas skumpa för mycket. Det är på tiden!

 

 

 

Kärlek

Sara



Kommentarer
Postat av: annelie berg

Det kommer jag ihåg när jag var i Shanghai förra året, trångt som attan i butiker. Det blev sällan hemmalagat, tur att det är så billigt att äta ute!

2010-11-04 @ 08:20:21
URL: http://annelieberg.se
Postat av: sara ♥

Ja, det e verkligen tur att det är billigt med ute-mat! :-)

2010-11-05 @ 02:32:18
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0