På kurs


Idag har jag lärt mig om olika inlärningstyper. Jag till exempel lär mig bäst genom att relatera till erfarenheter eller att göra saker. Läsa tjocka tunga böcker är inte min grej.




Jag går under denna veckan en väldigt inspirerande utbildning med en mycket duktig facilitator! Under tre dagar får jag lära mig hur jag ska kunna hålla kurser för andra. Jag går en utbildning för att utbilda helt enkelt. Jag får lära mig hur man planerar, förbereder, genomför och följer upp en intern-utbildning. Jag njuter. Jag tror faktiskt att jag har hittat den, my passion!



Idag gick det upp för mig att så fort jag finner något jag tycker om så hittar jag ett sätt att lära ut det. Som barn lekte jag mer än gärna skola, men bara om jag fick vara fröken. Som ung simmade jag jämt, så jag blev en simfröken. Jag blev besatt av aerobic, så jag blev en aer-instruktör. Jag älskar yoga, så jag blev en yoga-lärare. Att jag inte insett detta förrän nu...





Kärlek
Sara






Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad HÄRLIGT att du hittat rätt!

Jag har gått förbi er "lektionssal" ett par gånger och försökt kika in, hopplöst! Det verkar onekligen hemligt, ditt hemliga projekt! Myser på att jag vet vad det är, annars hade jag blivit alldeles för nyfiken!

2010-11-24 @ 15:04:04
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: sara

hihi, ja vil 'r verkligen val gomda dar inne :-)

2010-11-25 @ 05:54:19
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Anette

Då är nu ju några svenska kollegor på IKEA. Jag som trodde du var ensam Sara. Trevligt för dig! För Micke och hans gäng kan ju inte räknas riktigt eftersom de inte är kinaanställda IKEA-jobbare.

2010-11-25 @ 14:12:15
Postat av: sara ♥

Du har rätt Anette, här är en hel del svenskar. Tyvärr inte på mitt kontor. Vi är 2000 anställda I Shanghai och har två olika kontor :-)

2010-11-26 @ 02:37:06
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0