Jul-feeling


Jag kan tala om att dessa ursnygga espresso-muggar från Filippa K även passar utmärkt till Blossas glögg!





Söndagkväll och jag packar min nya LV travel bag inför morgondagens jobbresa. Jag ska på ubildning även denna vecka på samma tema men nu i en stad som heter Shenzen. Shenzen ligger i södra Kina, endast en 30 minuters tågresa från Hong Kong. Tyvärr kommer jag nog inte hinna besöka den coola staden, dagarna kommer att vara fulla av jobb.


Hemma i lägenheten på 21a våningen råder julstämning. Idag har det inhandlats julklappar, druckits glögg och julpyntats. Eller tja, julpyntat vet jag inte riktigt med vi har fått upp en julstjärna (nästan, ska bara hitta en förlägningssladd). Är det så hos er också, att alla små projekt blir så låååångdragna? Man ska bara sätta upp julstjärnan men så hittar man ingen bra förlägningssladd. Man ska framkalla foto, men så blir det fel storlek. Man ska köpa julklappar, men så finns inte den planerade klappen i lager. Man ska hämta upp stövlar, men så är de inte färdiga på utlovat datum. Grrr, sånt gör mig tokig, att inte kunna avsluta. Så ligger alla små projekt och gnager i bakhuvudet.


På tal om julstjärna så har vi under helgen uppdaterat vårt vardagsrum med ett litet sideboard och en ny matta. Jag är sjukt nöjd med båda köpen! Jag har funderat i några månader och under helgen kom vi äntligen till skott. Speciellt mattan är en darling :-). Jag ska försöka komma upp i tid imorgon och fota så att jag kan visa er.


Hur har din helg varit, har du fått någon jul-feeling?! Kanske varit på julskyltning?! Hoppas i alla fall att du har en fin söndag!





Kärlek
Sara





Kommentarer
Postat av: Anna G

Hängde upp min julstjärna i lördags och det blev faktiskt mysigt i mitt rum! Trodde inte det kunde bli det...

2010-11-29 @ 15:46:13
URL: http://annaibyen.blogspot.com

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0