Hej godingar!

En liten glimt av alla godbitar som gårdagskvällen på Peninsula bjöd på. Det kommer fler pics, jag lovar.

 

 

 

Hej godingar! Det känns som att det var länge sedan! Även om det har ploppat upp en hel del inlägg under veckan så kan jag avslöja att de flesta av dem skrevs under helgen, det går nämligen att tidssätta sina blogginlägg. Så för mig känns det som att vi inte hörts på evigheter :-).

 

 

Det är en trött Sara bakom tagentbordet denna fredag. Den underbara utbildningen jag gått denna vecka har tagit mycket energi. Dessutom har jag hunnit med en tjejmiddag, lite träning också en glammig "gala"-kväll. Inte konstigt att ögonen går i kors. Jag hade faktiskt ingen aning om att veckan skulle bjuda på en free-flow-champange-kväll på the Peninsula förrän sent onsdag-kväll. Hihi, det är Shanghai i ett nötskal. Så torsdagmorgon var det bara att sätta klockan lite tidigare än vanligt och rafsa ihop en outfit som passar både på jobb och på gala-fest (mitt tips är kjol och topp, med en tröja över under jobbtid). Det blev en riktigt trevlig kväll på the Peninsula som även gav mig årets första jul-känsla. Jag är dock nöjd med att jag lyckades dricka en rimlig mängd champange och komma i säng i rimlig tid, vilket inte brukar vara fallet efter en kväll på Peninsula.

 

 

Ikväll ska jag välkomna helgen genom att ta det lungt (efter att ha inhandlat ett side-bord på IKEA). Jag behöver energi inför helgens alla planer. Julklapps-shopping och glammig tjejkväll står på schemat. Under helgen ska jag även träffa en utav ER, mina bloggisar :-). En av mina läsare är i Shanghai och erbjöd sig att köpa med lite smått och gott från Sverige. Sååå gulligt, jag ser verkligen framemot att träffa henne och ge henne en stor kram. Som tack har jag även lovat att agera shopping-assistant på fejkmarket.

 

 

Nej, nu är det dax för denna donnan att logga ut och hålla helg. Lev väl mina fina!

 

 

 

Kärlek

Sara

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du behöver nog lite lugn i själen. Har fått känslan av att du är lite stressad och uppjagad.. stämmer det? Känns bara jag kommer in i bloggen...



Jag är med kär i min son....

2010-11-26 @ 10:36:44
Postat av: Hanna

Vilken vecka!

Låter lyxigt det där med hongkong-stjärna i Peninsula :)

Åh jag ser fram emot imorgon! Har längtat hela stressiga jobbveckan! Så vi ses kl 17 på fat olive!

Kram

2010-11-26 @ 12:39:05
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: Anette

Vilket fusk med inläggen...! Men det uppskattas för det är himla tråkigt när det inte finns något nytt att läsa från dig. Idag firar vi med glögg och imorgon blir det tjejmiddag. Kul! Kram på dig

2010-11-26 @ 15:29:43
Postat av: annelie berg

Vilken rolig vecka och vad roligt att du får lite gott med från Sverige! :) Hoppas hon eller han inte glömmer bean!

2010-11-26 @ 18:19:24
URL: http://annelieberg.se
Postat av: Emma

Jag har läst att blogg.se är en av de få ställen där man inte kan tidinställa inlägg. Skulle gärna vilja veta hur du gör. Ändrar du i kodningen på nåt sätt, eller?

kram

2010-11-26 @ 22:15:59
URL: http://emmasutsida.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag har listat ut hur man gör nu :)

2010-11-26 @ 22:24:43
URL: http://emmasutsida.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad roligt att du ska träffa min kollega! Det var jag som tipsade henne om din blogg eftersom hon bad om tips för Shanghai. Hoppas ni får det trevligt! :)

2010-11-27 @ 22:18:41
URL: http://miaojulia.blogg.se/
Postat av: sara

Malin, du läser mig som en öppen bok...



Hanna, visst blev det en toppenkväll!



Anette, ja det är lite fusk :-) Men bra fusk!



Emma, bra att du löste det :-)



Mia, ja jag träffade din kollega idag, supergullig!



KRAM

2010-11-28 @ 14:15:15
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0