Bye bye Expo!


Svenska Paviljongen belönades med guldmedalj igår och stannar i Kina.




Trycket har varit stort på världsutsällningen i Shanghai som tagit emot miljontals besökare från hela världen.







Igår avslutades den 6 månader långa världsutställningen i Shanghai. Med 73,084,400 besökare slog världutställningen alla rekord, precis som väntat :-). Jag måste säga att Kina lyckats att arrangera en helt fantastisk utställning. Metrolinjer, kö-system, toalett-lösningar... allt har lixom bara funkat. Det enda jag kan klaga på är att trycket varit så stort att man fått köa i timmar för att besöka de mest populära paviljongerna.

 

 

Svenska paviljongen har tagit emot totalt 3,5 miljon besökare. Paviljongen har även kammat hem guldmedaljen i kategorin "utställningens kreativitet och design". Bra jobbat Sverige!

 

 

Vad som ska hända med alla häftiga byggnader nu har jag inte lyckats ta reda på. Det känns verkligen som slöseri med resurser att riva alla dessa coola byggnader. Kinas paviljong kommer dock att stå kvar på plats för att ta emot ytterligare besökare. Den svenska paviljongen är såld och stannar i Kina även den. Men resten har jag som sagt ingen susning om.
Vad jag vet är att jag kommer att sakna expot!

 

 

 

Kärlek

Sara

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag välkomnar hem Byens lille skat :)

2010-11-01 @ 14:06:03
URL: http://annaibyen.blogspot.com/
Postat av: sara ♥

Hihi, ja hon har nog längtat hem :-)

2010-11-02 @ 02:24:35
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0