onsdag


Det är inte allt som är bra med en flytt. Jag och Micke har vänt upp och ner på vår nya lya för att finna den kabel som kopplar vår lilla kamera med datorn utan lycka. Därför kan jag inte bjuda er på bilder från kvällens jobbmiddag, ni för nöja er med ytterligare en glimt från vårt sovrum. Hoppas att jag kan återkomma snarast med bilder från kvällen, det finns nämligen bildbevis på att jag börjar bli kines!






Som ni säkert förstått av veckans relativ låga bloggfrekvens så är jag ganska busy denna vecka, har inte varit hemma före tio en enda dag. Plussa på en krävande utbildning så väljer i alla fall jag sängen framför datorn. Men jag har en bra och givande vecka så jag e happy!



Ledarskapsutbildningen jag går denna veckan är väldigt givande måste jag säga och jag går från en klarhet till en annan. Mycket handlar om att inse vem man själv är och vilka bra egenskaper man kan jobba vidare på för att utveckla sitt ledarskap. Spännande! Jag har som sagt bland annat lärt mig att jag kan jämnföras med en korsning mellan st bernad och ett lejon vilket skapade några frågetecken :-). Det innebär kortfattat att st bernaden i mig värnar om relationer, att skapa en bra atmosfär och leder genom att vara en vän. Lejonet i mig tycker om att bossa och peka med hela handen. Blev du något klokare?! Om jag skulle beskriva min ledarskapsstil med egna ord så skulle jag säga att jag har en stark vilja och tanke med mitt team men jag tror inte på att diktera ut vad mina medarbetare ska göra. Jag föredrar att komma fram till saker tillsammans.




Nu mina kära vänner ska jag krypa till kojs och passa på att krama Micke lite extra länge ikväll. Imorgon gör Micke ett andra försök att ta sig på jobbresa till Sverige. I april satte askmolnen stop för hans planerade trip men skam den som ger sig. Jag håller tummarna för att han kommer iväg denna gång! 






Kärlek
Sara

 





Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0