The face girl

Sedan jag flyttade till Kina har jag utvecklat en helt ny sida av mig. Den nya miljön i samband med vissa kommunikationssvårigheter förvandlas jag emellanåt till the face girl! Jag har utarbetat en avancerad uppsättning olika miner för att tala om för min omgivning vad jag tänker. På vägen till jobbet hinner jag nästa gå igenom dem alla!




Oh vad gulligt, en sjungande gubbe =






Puh, jag är trött och har bara ståplats på metron=





Nästa gång du kör mot rött och håller på att köra över mig smäller jag till dig!






Äckligt, spottande gubbe med ljudeffekt=






Kan ni inte sluta sälja stinky tofu på gatan =






Jag vet att "kunden har alltid rätt" inte gäller i Kina och inser att jag inte kommer få som jag vill. Så jag gör en ful min, pucko! =







Och ja, jag har använt dem alla in real life! Tror du att budskap når fram?!





Kärlek
Sara



Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha underbara du!

2010-05-19 @ 22:32:19
URL: http://fnulanbulan.blogg.se/
Postat av: Ellie

Hahaha, jag ÄLSKAR den sista minen!!! :D

2010-05-20 @ 12:49:16
Postat av: Hanna

haha! "Fnittrade" (med tanke på ditt andra inlägg) så att jag höll på att väcka min sovande sambo när jag såg 'kör mot rött minen'. Jag har en liknande, men kör mer på maffia blänget - i'll kill you! -med blixtrande ögon än din morr-min!



Känner igen mig så grymt mycket i dem alla! Vet dock inte om bebis-minen går hem hos föräldrarna.. misstänker att de tror att jag ska kidnappa sötisarna!

2010-05-20 @ 17:40:20
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: sara ♥

hahahaha! Hanna, visa din bebismin!!!!



Ellie, jag har använt den! när jag skulle checka in på ett flyg. jag var 7 min för tidig så jag var tvungen att ställa mig sist i den timmeslååånga kön igen. GRRRR!

2010-05-21 @ 02:17:23
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0