Sköna söndag


Frukost på Vienna cafe, 25 Shaoxing lu, nära Ruijing lu 



Har nyss landat i soffan efter brunch med Jenny och Micke. Inspirerade av Ellinor spenderade vi morgonen på Vienna cafe, åt ägg i glas och mös på europeiskt vis. Vienna cafe har verkligen lyckats med att ta Europa till Shanghai och vore det inte för den kinesiska personalen hade jag glömt att jag var i Asien. Lite dyrt var det dock på Vienna Cafe, vi betalade 135 kr per person för deras söndagsbrunch.
 


Då det äntligen slutat att regna i Shanghai tog vi en långprommis hem, passande då jag fått i min en del nutella under brunchen. Nu ligger vi med var sin dator i knät och försöker ta till vara det sista av helgen. Innan dagen är slut planerar jag att hinna med ett gymbesök och sedan en avslappnad söndagsmiddag hos våra svenska grannar vi just bekantat oss med. En mycket bra söndag med andra ord. Hela vår helg har varit helt klart godkänd trots att Micke låg nedbäddad en stor del av lördagen. Vår fredagskväll på jazzklubben Brown Sugar var för mycket för min kära sambo.






Kärlek
Sara


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är glad över att du avslutade söndagskvällen med att ringa till mig.

Puss och kram och en önskan om att du får en bra vecka.

Mamma

2010-03-07 @ 16:20:57
Postat av: sara

tack det samma mamma ♥ ♥ ♥

2010-03-08 @ 15:19:53
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Lollo

hej! jag är 16 och ska flytta till shanghai med familjen till sommaren. hur är det att bara lämna allt? är det väldigt annorlunda? hur är det med träning osv? hällsosammat? knepiga frågor men du är ju i smeten så att säga..höhö... tack på förhand! xoxo

2010-03-29 @ 21:17:31
URL: http://ninjaxlollo.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0