♥ Hjärtevänner ♥



Igår fick jag ett underbart mail från min fina Alexandra. Jag har faktiskt känt mig lite bortglömd den senaste tiden och hennes mail värmde en utlandssvensks hjärta.



 

 

Den jobbigaste och sorgligaste delen med att bo på andra sidan jorden är avståndet till alla mina hjärtan i Sverige. Ju längre tid jag är borta, ju mer märker jag att jag inte längre är en självklar del av mina nära vänners vardag. Helt naturligt, jag lever ju nu i en värld väldigt långt från de mina. Genom att flytta så långt bort har jag ju gjort mig själv väldigt oåtkomlig. Trots att jag valt det själv så är det otroligt sorgligt att känna att den regelbunda kontakten försvinner (även från min sida). Jag saknar verkligen alla små samtal, vardagsuppdateringar, fikor... Jag saknar mina vänner helt enkelt.


 

Jag vet dock att jag har mina hjärtevänner kvar och att jag alltid kommer att ha det. När jag kommer hem i sommar och när jag en dag flyttar tillbaka till Sverige vet jag mina hjärtan kommer att ta emot mig med öppna armar och att de verkligen saknat mig. Tror bara att jag tar denna naturliga utveckling lite hårdare än alla där hemma. För mig sker ju detta med alla mina nära vänner, inte bara en. Därför blev jag lite extra glad när jag idag öppnade min mailbox och fann ett mycket fint mail från min vackra vän Alexandra ♥.

 


 

Jag tänkter på dig mkt även om jag inte låter dig veta det lika ofta. Jag längtar tills ni kommer hit i sommar och jag clearar mitt schema för dig när som helst. kärlek i mängder till dig!! kram Alexandra

 

 

♥ Vad vore livet utan hjärtevänner?! ♥

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Anonym

Käraste hjärtvännen jag har inte glömt dig alls, men du har rätt i att det är svårt att hålla kontakten när vardagen rullar på i hög fart. Vi som läser din blogg får dagliga uppdateringar om hur DU har det men man glömmer lätt att det är en envägskommunikation. Det får bli bätring =) kramar från Ida C

2010-03-10 @ 19:48:44
Postat av: sara

Söta du! tänkte inte på att ni får sara-uppdateringar hela tiden :-)



KRAM

2010-03-11 @ 12:13:08
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0