Spicy Sichuan


Sichuan Citizen ligger på Donghu lu, nära Huihai lu.

 

 

 

 

Idag är det bara en vecka kvar innan Nina och farmor anländer till Shanghai, lycka! Sitter och funderar över allt vi ska hinna med under deras veckor i Shanghai. Vilka ställen vi ska besöka, vad som ska shoppas och kanske viktigast var vi ska äta.

 

Ett av mina lite senare favvorithak när det kommer till kinamat är Sichuan Citizen. Detta röda place bjuder på mat från provincen Sichuan, platsen som gett namnet åt den intensiva Sichuanpepparn. Mat från Sichuan är spicy och den röda chilin går som en röd tråd genom alla rätter. På Sichuan Citizen används det så mycket chili att jag ibland börjar hosta av den chiliklädda matosen. Men maten, mums! Tyvärr blir det nog inte ett besök här under kommande besöksvecka. Min fina farmor är nämligen allergisk mot just chili. Så jag får fundera vidare över Kinas mindre spicy alternativ. Dumplings, grillspet, nudlar alternativen är många :-).

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0