Förfest


I väntan på kollegorna. Jag tog i från tårna och gick verkligen all the way med denna lilla fika... Datorn spelar svenska visor och visar ett bildspel över kungafamiljen...



Det bjöds på prinsesstårta och ballerinakakor



Även kineser gillar prinsesstårta!




Jag har lånat en svensk folkdräkt. Till mitt försvar är det första gången jag upplever ett svenskt kungabrölopp...





Idag hälsade Nina och Farmor på mig på kontoret. Jättemysigt! Det blev mycket uppståndelse över min pigga farmor och över hur lika jag och Nina är :-). När kontoret hade finbesök passade jag på att slå ihop två flugor i en smäll och bjöd på svensk fika.

 

 

 

Hi!

 

Today I would like to welcome you all to a Swedish fika at 4pm, 1st floor.

 

The coming week two very important events will happen for all Swedes. Next fri we will celebrate midsummer and tomorrow our crone-princess, the future queen of Sweden is getting married. Our princess, Viktoria has chosen to marry a man of the people, Daniel. He is a regular guy from the countryside and I think its worth celebrating that love has no boundaries :-).

 

 

 

 

Därmed har jag även talat om att jag ser mycket fram emot morgondagens brölopp! Vi planerar att sitta bänkade framför SVT Play och noga följa Viktoria när hon får sin prins!

 

 

 

 

Kärlek

Sara


Kommentarer
Postat av: Jilina

Åh det ska bli så härligt att få se Victoria och Daniel säga ja :).



Vad härligt av dig att bjussa på svenskt en tid som denna :)

2010-06-19 @ 05:49:22
URL: http://www.jilina.se
Postat av: Hanna

Sitter hemma i soffan spänd av förväntan för att se de lyckliga :) Men svtplaylive är segt som tusan!

Har ni löst det på något annat sätt? Eller blir det svtplay som gäller?

Har sett att det finns en stvplay för tittare utanför norden, så hoppas att den kommer vara lite snabbare kanske.



2010-06-19 @ 11:47:58
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: sara ♥

Jillina, visst var det mysigt!



Hanna, det gick s[ d'r med svtplay f;r oss. trist!

2010-06-21 @ 10:51:26
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0