Blomestermarknaden





Blommor, blommor, blommor och allt som hör till finner du på blomstermarknaden. Hong Jing Lu 718






I går styrde jag kosan mot blomestermarknaden, en av mina absoluta favvoritmarknader i Shanghai. Så som sig bör i Shanghai så är blomestermarknaden allt annat än lagom. Den är gigantisk och bjuder på snittblommor, krukväxter, utomhusväxter, träd, buskar, krukor, trädgårdsredskap... Det finns ingen hejd, är du blommoman kan du lätt förlora dig i denna väldoftande marknad. Jag älskar att bara strosa runt i detta blomstrande himmelrike. Hmmm anar att i dessa stunder är pappas flicka :-).



Igår spatserade jag runt där på egen hand vilket var riktigt mysigt, ingen som som stressade mig bort från blomsterkrukorna. Jag var där på uppdrag balkong och jag lyckades fullföra mitt uppdrag. 7 plantor och några krukor färska kryddor lyckades jag få med mig hem för det ringa priset av 120 kr. Överkomligt! Det enda som drog ner mitt blomstrande besök var att jag såg en råtta kila iväg bakom perennerna, tog ett tag innan jag vågade mig in i just de blomsterhavet...





Kärlek
Sara


Kommentarer

Säg nått här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0